loading...
ایران هلو
رضا علوی بازدید : 70 سه شنبه 16 دی 1393 نظرات (0)

یک پزشک و محقق طب اسلامی – ایرانی با اشاره به اشتباهات رایج در سفره‌های ایرانی، گفت: برخی از عادت‌های غذایی نادرست منجر به بیماری‌های قلبی و عروقی و گوارشی می‌شود.

مریم نواب‌زاده، گفت: عادت غذایی ایرانیان نیز همانند دیگر ابعاد زندگی آنها، ترکیبی از سنت و مدرنیسم است، این رفتار غذایی که نه از مواهب سنت برخوردار است و نه از منافع غذاهای مدرن‌- البته معایب و آفت‌های هر دو را هم دارد-‌ باعث شده بیماری‌های قلبی و عروقی و گوارشی و بدن‌های چاق ارمغان این وضعیت برای ایرانیان باشد.

زرشک پلو با مرغ و باقلا پلو با ماهی

نواب‌زاده گفت: هر دوی این غذاها، بسیار سرد هستند و به مرور زمان در صورت مصرف زیاد، غلظت خون ایجاد کرده و مقدار زیادی اخلاط نابجا و مضر بلغم و سودا در بدن تولید می‌کنند. ماهی، مرغ، برنج، زرشک، باقلا، روغن نباتی همگی سرد و بلغم‌زا هستند. حال اگر همراه این غذاها، سالاد، ماست یا ترشیجات هم مصرف گردد، مشکل چند برابر خواهد شد. در صورت مصرف چنین غذاهایی، حتما بایستی ادویه‌ها و مواد غذایی گرم مثل فلفل سیاه، زنجبیل، آویشن، سیاه دانه، عسل، کنجد و خرما مصرف کنید.

خوردن ماست و دوغ همراه با غذاهای گوشتی

وی افزود: مصرف همزمان ماست و غذاهای گوشتی، یکی از ممنوعات طب سنتی به حساب می‌آید. طبق گفته حکما، مصرف همزمان ماست با غذاهای گوشتی علاوه بر اینکه تولید بلغم می‌کند، موجب فساد گوشت در معده و در برخی موارد بروز لک و پیس می‌شود.

حذف سبزی از سفره و جایگزینی سالاد

نواب ادامه داد: طبع اغلب سبزی‌ها گرم است و به هضم غذا بسیار کمک می‌کنند. سبزی‌ها سرشار از مواد معدنی و ویتامین هستند، همچنین به علت دارا بودن فیبر، مانع یبوست می‌شود، اما سالاد بر خلاف سبزی، طبع سردی دارد و هضم غذا را (برخلاف تصور مردم) مختل می‌کند.

خوردن زیاد عدسی

این پزشک و محقق طب اسلامی – ایرانی با بیان اینکه عدس غذایی سودا‌زاست و مصرف زیاد آن موجب بروز و افزایش غلظت خون می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم که به علت تبلیغات زیاد در رابطه با خون‌ساز بودن عدس، مردم سایر حبوبات را کنار گذاشته و عدس را بیش از سایر حبوبات مصرف می‌کنند.

مصرف پنیر به تنهایی و در وعده صبحانه

نواب زاده ادامه داد: مصرف پنیر به تنهایی بسیار مضر بوده و بلغم‌زاست. خوردن پنیر به تنهایی و در وعده صبحانه، فرد را دچار رخوت، سستی و بی‌حالی و کندی در یادگیری و کاهش تمرکز ذهن می‌گردد.

وی گفت: غده پاراتیروئید، وظیفه تنظیم کلسیم و فسفر بدن و جذب آن ها را به عهده دارد. این غده کلسیم و فسفر را با یکدیگر و در کنار هم می‌شناسد، بنابراین در زمانی که ماده غذایی حاوی کلسیم را مصرف می‌کنیم، باید همراه آن نیز فسفر مصرف کنیم، در غیر این‌صورت، غده پاراتیروئید، فسفر را از مغز برمی‌دارد که موجب کندذهنی می‌شود.

وی افزود: بهترین زمان مصرف پنیر، وعده شام و به همراه مصلاحات آن‌(گردو، زیره، سیاه‌دانه و آویشن) بوده، زیرا بیشترین میزان ترشح توسط غده پاراتیروئید در هنگام شب صورت می‌گیرد.

حذف سرکه از غذا

این پزشک و محقق طب اسلامی – ایرانی گفت: حذف سرکه یکی از ظلم‌هایی است که توسط گروهی از پزشکان دامن‌زده شده است.

نواب‌زاده اظهار کرد: سرکه در طب سنتی به عنوان یک حمل‌کننده (Carrier) محسوب می‌شود. حمل کننده ماده‌ای است که داروها را جهت مصرف به اعضای مورد نیاز می‌رساند.

تنوع‌خواری و مصرف اقلام متعدد در یک وعده غذایی

وی تصریح کرد: چنین شیوه غذا خوردن، موجب به هم خوردن تنظیم گوارش شده و بسیار مضر است. زمانی که چند ماده غذایی متنوع را در یک وعده میل می‌کنید، آنزیم‌های هاضمه دچار سردرگمی و اختلال شده و هضم غذا ناقص خواهد شد، زیرا مواد غذایی متفاوت، زمان هضم متفاوتی با یکدیگر دارند. در نتیجه از ترکیب این مواد، اخلاط فاسد در بدن تولید می‌شود.

وعده غذایی ظهر

وی گفت: از نظر طب سنتی وعده غذایی ظهر، مضر بوده و بلغم و سودا را در بدن زیاد می‌کند و سبب غلظت خون می‌شود.

نواب زاده افزود: ترک وعده نهار موجب تقویت ایمنی بدن، تناسب اندام، حفظ تعادل مزاج و رفع بیماری‌ها می‌شود.

وی یادآورشد: گرم‌ترین زمان در طول روز، ظهر است که بهترین کار در آن ساعات، سرد کردن بدن است، نه خوردن غذا. در طب سنتی توصیه شده که انرژی بدن در زمان ظهر از خواب قیلوله تامین شود.

عدم مصرف صحیح آجیل

این پزشک و محقق طب اسلامی – ایرانی گفت: آجیل برای کاهش چربی، غلظت خون، سلامت قلب، سلامت کبد و افزایش کارکرد مغز بی‌نهایت مفید و لازم است. طبق تحقیقات مصرف روزانه یک مشت آجیل، بین 5 تا 15 سال به طول عمر انسان می‌افزاید.

نواب‌زاده اظهار کرد: مصرف حداقل 7 عدد بادام در روز‌(البته به شرطی که به صورت تازه از پوست در آید) در جهت پاکسازی کبد و تقویت استخوان‌ها، رشد قدی اطفال و افزایش ضریب هوشی و حافظه توصیه شده است.

وی ادامه داد: بهترین نوع آجیل، 4 مغز گردو، بادام، فندق و پسته است که 4 برابر گوشت انرژی دارد و تمام 20 نوع پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. توصیه می‌شود 4 مغز را هفته‌ای یک بار درست کرده، به صورت پودر در آورده و در یک ظرف در بسته نگهداری نمایید. 4 مغز به عنوان یک غذای بسیار عالی برای کودکان در حال رشد است.

عدم مصرف صحیح ادویه‌جات

پزشک و محقق طب اسلامی – ایرانی با بیان اینکه باور غلط دیگر مضر بودن ادویه‌جات برای کبد است، گفت: تنها مورد احتیاط ادویه، افراد صفراوی است.

نواب‌زاده افزود: مصرف ادویه با غذا موجب فعال شدن کبد و کارکرد منظم دستگاه گوارش خواهد شد.

 

وی ادامه داد: مصرف مداوم و بلند مدت ادویه، بلغم و سودا نا بجای بدن را کاهش داده و در تخفیف و درمان بیماری‌های ناشی از بلغم و سودا بسیار موثر است. بیماری‌هایی مثل آرتروز، درد مفاصل، نفخ معده، کاهش حافظه، صرع، شب ادراری، عفونت‌های زنانه، افسردگی و ... می‌شود.

رضا علوی بازدید : 69 سه شنبه 16 دی 1393 نظرات (0)

برای اینکه از بیماری های مختلف در امان بمانید میوه و سبزیجات نارنجی را فراموش نکنید. میوه و سبزیجات نارنجی علاوه بر اینکه رنگ و لعاب اشتهابرانگیزی دارند، به سلامت بیشتر شما کمک می کنند. پس برای تنوع غذایی و خوشرنگ شدن میز غذا از این خوراکی ها غافل نشوید و آنها را به رژیم غذایی تان راه دهید.

پرتقال، میوه ضدسرماخوردگی

شاید تا به حال شنیده باشید که پرتقال یک منبع خوب از ویتامین C است. ویتامین C آنتی اکسیدان پرقدرتی است که با رادیکال های آزاد می جنگد. رادیکال های آزاد به ساختار سلول ها آسیب می رسانند و مشکلاتی ایجاد می کند. علاوه بر این ویتامین C در تقویت سیستم ایمنی ما نقش مهمی دارد؛ از بروز بیماری های رایج فصل پاییز مانند سرماخوردگی پیشگیری می کند و احتمال بروز عفونت های گوش را کاهش می دهد.

پیشگیری از بیماری های کلیوی: مصرف مداوم آب پرتقال احتمال بروز بیماری های کلیوی و ایجاد سنگ کلیه را کاهش می دهد. با این وجود توصیه می شود که آب پرتقال را به طور متعادل مصرف کنید چون مصرف زیاد این آبمیوه می تواند خرابی دندان ها یا آسیب به مینای دندان را به دنبال داشته باشد.

کاهش کلسترول خون: از آنجا که پرتقال سرشار از فیبر قابل حل در آب است در کاهش کلسترول خون تاثیردارد. پرتقال منبع خوبی از پتاسیم است. این ماده معدنی عملکرد قلب شما را بهبود می بخشد. اگر سطح پتاسیم بیش از حد پایین بیاید ضربان قلب غیرعادی می شود.

از پرتقال به نام اکسیر زندگی یاد کرده اند، زیرا سرشار از ویتامین c است و فیبر موجود در آن در برابر سرطان مفید است و محافظ خوبی برای روده محسوب می شود. با مصرف به اندازه پرتقال تا حد زیادی از خطر ابتلا به سرطان روده دور می مانید. همچنین پرتقال می تواند بدن را در برابر سنگ کلیه محافظت کند. کاهش میزان کلسترول خون یکی دیگر از مشخصات پرتقال است و از آنجا که مانع تشکیل لخته خون می شود جلوی سکته قلبی یا مغزی را می گیرد. اگر پس از غذا پرتقال مصرف شود دهان را پاک و ضدعفونی، ترشحات معده را زیاد و عمل هضم را راحت تر می کند. دم کرده برگ پرتقال و بویژه گل پرتقال برای افرادی که به بی خوابی دچار شده اند مفید است.

کدو حلوایی و پیشگیری از سرطان

این عضو دور افتاده خانواده نارنجی ها هم خواص زیادی دارد و به شما کمک می کند تا از ابتلا به سرطان های مختلف در امان بمانید. کدو تنبل تقریبا به اندازه هویج کاروتنوئید دارد. این رنگدانه از رشد و تکثیر سلول های سرطانی پیشگیری می کند. نتایج تحقیقات پژوهشگران نشان می دهد افرادی که در رژیم غذایی شان انواع مختلفی از سبزیجات نارنجی مانند کدو حلوایی وجود دارد از ابتلا به سرطان های مختلف به ویژه سرطان پروستات، سینه و کولون در امان هستند. کدو حلوایی هم در دسته سبزیجات کم کالری قرار می گیرد.

هر ۱۰۰گرم از آن حدود ۲۶کالری دارد و البته هیچ نوع چربی یا کلسترول هم در آن پیدا نمی شود. کدوحلوایی با داشتن مقدار زیادی فیبر، ویتامین A، ویتامین E و C به حفظ سلامت بدن شما کمک می کند. کدوحلوایی منبع خوبی از ویتامین های گروه B محسوب می شود و املاح معدنی مانند مس، کلسیم، پتاسیم و فسفر هم در آن وجود دارد.

زالزالک های کوچک و مقوی

شاید وقتی در بساط میوه فروشی ها به زالزالک های کوچک نگاه می کنید به سادگی از کنارشان می گذرید و به نظرتان نمی رسد که این میوه های پاییزی کوچک تا چه اندازه می توانند مقوی باشند. زالزالک ها در رنگ های زرد و نارنجی به بازار می آیند و در نواحی معتدل بیشتر دیده می شوند. به هر حال این روزها زالزالک ها را از دست ندهید و در سبد میوه های پاییزی جایی هم برای شان درنظر بگیرید. در گذشته از زالزالک به عنوان میوه ای برای درمان خانگی بیماری های قلبی استفاده می شد اما امروزه خواص متعددی را به آن نسبت می دهند و با درمان برخی مشکلات و بیماری ها ارتباط دارد. بهتر است با چند نمونه از مهم ترین خواص شان آشنا شوید.

گلودرد: ثابت شده که این میوه می تواند آنژین و گلودرد را تسکین دهد.
نارسایی خفیف قلبی: زالزالک ورود جریان خون از طریق سرخرگ به قلب را تسهیل کرده و از سفت شدن دیواره رگ ها پیشگیری می کند.
تنظیم ضربان قلب: تپش قلب و نامنظم بودن ضربان قلب با مصرف زالزالک برطرف می شود.
فشارخون بالا: با گشاد کردن رگ های خونی به پایین آمدن فشارخون کمک می کند.
ضعف قلب: بعضی بیماری های عفونی مانند ذات الریه، دیفتیری و مخملک سبب بروز ضعف و سستی در قلب می شوند. در این زمینه هم زالزالک به بهبود عملکرد قلب کمک می کند.
کاهش تمرکز: مصرف زالزالک سبب می شود که تمرکز بیشتری داشته باشید و حافظه تان بهتر شود چون این میوه با بهبود گردش خون اکسیژن بیشتری را به مغز می رساند.

زالزالک منبعی غنی از ویتامین های A، B و C و برای تقویت قلب و معده بسیار مفید است. در واقع زالزالک حرکات نامنظم قلب را تنظیم می کند و دم کرده آن برای درمان بیماری های مزمن مناسب است. آنتی اکسیدانی بسیار قوی است و در تنظیم وزن، قند خون و عملکرد انسولین نقش موثری دارد. می تواند به بیماران کم خون و مبتلا به سل کمک کند. زالزالک اشتهاآور و آرامش بخش است و چنانچه آن را بسوزانید و به صورت ذغال درآورید سوءهاضمه و اسهال را درمان می کند. جوشانده زالزالک برفک دهان را درمان و غرغره آن، گلو درد و آنژین را خوب می کند.

طالبی؛ دشمن آب مروارید

طالبی هم ویتامین A و بتاکاروتن فراوانی دارد. بتاکاروتن پیش ساز ویتامین A است و در بدن به این ویتامین ضروری تبدیل می شود. وقتی یک فنجان طالبی می خورید حدود ۵۶کالری وارد بدن تان می شود. مطالعات محققان نشان می دهد خانم هایی که در رژیم غذایی شان ویتامین A بیشتری مصرف می کنند در سنین میانسالی کمتر به بیماری آب مروارید مبتلا می شوند و حتی ممکن است نیاز به عمل جراحی چشم در این قبیل افراد ۵۰درصد کمتر از دیگران باشد. در طالبی ویتامین C هم وجود دارد که این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی و نابودی ویروس ها و باکتری ها کمک می کند.

پتاسیم، ویتامین B۶، فیبر، فولات و نیاسین هم سایر مواد مغذی تشکیل دهنده طالبی هستند. قند موجود در طالبی قند فروکتوز است و مصرف متعادل این میوه تابستانی برای بیماران دیابتی مشکلی ایجاد نمی کند ولی اگر قرار باشد این میوه ها در هر وعده به همراه مقدار زیادی شکر مصرف شوند، قند خون را بالا می برند.

خرمالو برای کاهش وزن

خرمالو مانند سایر میوه های نارنجی رنگدانه ای به نام بتاکاروتن دارد و البته فیبر، ویتامین A و C هم به طور قابل توجهی در ترکیبات خرمالو ها به چشم می خورند. دغدغه بسیاری از افراد چاق این است که چطور می توانند مواد غذایی کم کالری و البته خوشمزه را انتخاب کنند. اگر شما هم از چاقی رنج می برید بهتر است این میوه را در رژیم غذایی تان جای دهید. با مصرف خرمالو می توانید ویتامین ها و مواد معدنی موردنیاز بدن تان را تامین کنید و همزمان اندام متناسبی داشته باشید.

دشمن سرطان: یکی از مهم ترین مزایای خرمالو این است که با داشتن مقدار زیادی بتاکاروتن و ویتامین A در مقابل انواع سرطان ها حفاظت می کند و به ویژه خطر بروز سرطان ریه را کاهش می دهد، بنابراین به افرادی که در معرض آلودگی هوا و دود سیگار قرار دارند یا خودشان سیگار می کشند توصیه می شود حتما از این میوه استفاده کنند.

حفاظت از قلب و رگ ها: اگر در فصل پاییز که خرمالو فراوان است هر روز حدود ۱۰۰گرم از این میوه را مصرف کنید، سیستم قلب و عروق تان مقاوم و سالم می شود و خطر بسته شدن رگ های خونی به حداقل می رسد.

رفع کم خونی: از آنجا که خرمالو یک منبع عالی از آهن است، برای بیماران مبتلا به کم خونی بسیار مفید است.
تنظیم عملکرد غده تیروئید: در ترکیبات خرمالو مقدار فراوانی ید هم وجود دارد که مصرف مداوم مواد غذایی سرشار از ید به تنظیم عملکرد غده تیروئید کمک می کند.

خرمالو، یکی از منابع غنی آنتی اکسیدان و ضدپیری است. خرمالو به جذب آهن کمک می کند و در درمان کم خونی بسیار موثر است. به هضم غذا کمک می کند و پرکالری است و مناسب کسانی که رژیم گرفته اند، نیست.

خرمالو سرشار از ویتامین و موادمعدنی مفید برای بدن است و نقش فوق العاده ای در سلامت فرد دارد. اشتهاآور و شست وشودهنده کلیه و کبد و مناسب برای افراد مبتلا به نقرس است. از چربی خون می کاهد. البته گاهی موجب یبوست می شود. از آب خرمالو می توان در درمان زخم ها استفاده کرد. همچنین این میوه برای آفت دهان و گلودرد بسیار مفید است. مصرف مداوم خرمالو مانع حمله قلبی براثر تصلب شریان می شود و ضد تومور و سرطان است.

هشدار: طبع خرمالو گرم است، پس در مصرف آن زیاده روی نکنید و چون میوه ای اسیدی است و نباید با معده خالی مصرف شود. خرمالو به صورت های مختلف تازه، خشک شده، خام یا پخته مصرف می شود.

هویج و سلامت چشم ها

هویج را می توان غذای اصلی سلامت دانست. هویج می تواند با بسیاری از بیماری ها بجنگند و ضد سرطان بویژه مثانه و سینه است و علاوه بر آن به جنگ سرطان پروستات، روده، نای و مری می رود. از خطر سکته مغزی می کاهد و به دلیل فیبرموجود در آن سطح کلسترول بدن را پایین می آورد. یکی از خواص جالب و منحصر به فردش این است که هنگام خرد شدن نه تنها از خاصیتش کاسته نمی شود، بلکه ارزش غذایی اش بیشتر هم می شود. ۸۷ درصد هویج، حاوی آب است که برای بدن بسیار مفید است.

اگر می خواهید چشم های تیز و سالمی داشته باشید هویج را در برنامه غذایی تان جا دهید. این خاصیت هویج به ویتامین A مربوط است. هویج مقدار قابل توجهی ویتامین A دارد. البته سایر میوه های نارنجی که بتاکاروتن دارند هم به حفاظت از چشم های شما کمک می کنند. علاوه بر این در هویج ترکیباتی وجود دارد که به گفته پژوهشگران عملکرد حافظه شما را بهبود می بخشد.

خاصیت دیگر هویج این است که کلسترول خون شما را پایین می آورد. اگر می خواهید کبد سالمی داشته باشید آب هویج را فراموش نکنید. وقتی کبد شما عملکرد درستی داشته باشد سموم و آلاینده های شیمیایی محیط زیست راحت تر از بدن تان دفع می شود. از سوی دیگر خاصیت ضدالتهابی را هم به آب هویج نسبت می دهند و می توانید برای کاهش التهابات از این سبزی پرخاصیت کمک بگیرید.

رضا علوی بازدید : 66 سه شنبه 16 دی 1393 نظرات (0)

پژوهشی تازه نشان می دهد که شیر آنقدرها هم برای افراد بالغ جادویی نیست و حتی نوشیدن سه لیوان شیر در یک روز می تواند برای سلامتی بزرگسالان مضر باشد.

شیر همیشه یک نوشیدنی سالم قلمداد شده است. این نوشیدنی علاوه بر داشتن ویتامین ها و مواد معدنی همچون فسفر و کلسیم، به عنوان یک ماده غذایی غنی در گروه مواد غذایی ضروری قرار گرفته و گمان همه بر این است که مصرف روزانه یک لیوان از این ماده سفید، استخوان ها را محکم می کند.

اما به گزارش تلگراف، پژوهشی تازه نشان می دهد افرادی که روزی سه لیوان یا بیشتر شیر مصرف می کنند، دو تا سه برابر بیشتر از افراد دیگر در معرض خطر مرگ زودرس قرار دارند. به رغم اینکه کارشناسان بهداشت عمومی به هیچ کس توصیه نمی کنند که مصرف محصولات لبنی را متوقف کنند، از دید برخی کارشناسان مانند دکتر لوییس لوی از سازمان بهداشت عمومی انگلیس، دلایل زیادی وجود دارند مبنی بر اینکه شیر دیگر آن غذای بسیار مفیدی که ما فکر می کردیم نیست.


1. نوشیدن شیر از شکستن استخوان جلوگیری نمی کند.

این پژوهش که به مدت ۲۰ سال روی ۶۱ هزار زن و ۴۵ هزار مرد انجام شده بود، نشان می دهد که هیچگونه کاهشی در شکستگی استخوان برای افرادی که بیشترین میزان شیر را مصرف می کنند، وجود ندارد.

2. شیر می تواند مشکلات قلبی را افزایش دهد.

برخی از پژوهشگران بر این باورند که چربی موجود در شیر می تواند خطر حمله قلبی را افزایش دهد؛ اما محصولات لبنی کم چرب مثل پنیر و ماست می تواند اثرات مفیدتری نسبت به شیر داشته باشند.

3. نوشیدن شیر در بزرگسالان به هیچ وجه لازم نیست.

پروفسور جاناتان بروستوف، مسئول بخش حساسیت ها و تحمل غذایی کینگز کالج لندن می گوید که بدن انسان برای این برنامه ریزی نشده که بعد از دوران کودکی شیر بنوشد: "تنها در غرب اروپا است که انسان ها به عنوان فرد بالغ می توانند شیر را تحمل کنند که آن هم به لطف یک جهش ژنتیکی است. ما انسان ها به شیر در رژیم غذایی مان نیاز نداریم و بدون آن، هیچ یک از ویتامین ها و مواد مغذی ضروری را از دست نخواهیم داد. حیوانات هم بعدازاین که از پستان مادر گرفته شدند، شیر نمی نوشند. شما می توانید کلسیم و ویتامین های موجود در شیر را در رژیم های غذایی دیگر و یا به کمک خوردن قرص کلسیم به دست بیاورید".

4. شیر نفخ می آورد.

پروفسور بروستوف می گوید: "بعد از دوران شیرخوارگی توانایی افراد برای هضم قند شیر رو به کاهش می رود؛ و اگر شما نتوانید قندهای شیر را هضم کنید، با توجه به این که قندها تمایل به تخمیر در معده دارند، مقدار بسیار اندکی از مخمر برای روده شما باقی می ماند. علت نفخی که بعد از مصرف زیاد شکلات دامن گیر شما می شود هم همین است".

5. شیر منجر به سستی و بی حالی می شود.

طبق گفته پروفسور بروستوف، بسیاری از بیماران او، زمانی که شیر را از رژیم غذایی خود حذف کردند، به کاهش سستی اشاره کرده اند.: "من بیمارانی داشتم که وقتی هر چیز دیگری را امتحان می کردند و نتیجه نمی گرفتند؛ من به آن ها می گفتم که شیر را کاملاً کنار بگذارند و حال می گویند که بینی ام بهتر احساس می کند و معده ام بهتر کار می کند".

6. شیر می تواند آکنه ایجاد کند.

به استناد پژوهشی که در سال ۲۰۰۷ / ۱۳۸۶ در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد انجام شده، ارتباط آشکاری بین نوشیدن مرتب شیر و ابتلا به آکنه وجود دارد. این پژوهش نشان داده که خوردن غذاهایی با گلایسامیک و نوشیدن شیر نه تنها آکنه را بدتر می کند، بلکه در برخی موارد خود حتی عامل ایجاد آن است.

شاید مارگارت تاچر وقتی در سال ۱۹۷۱ / ۱۳۶۰ عرضه شیر رایگان را در مدرسه های ابتدایی لغو کرد (و به همین دلیل از سوی مردم، "شیر دزد" لقب گرفت)، در حق آن کودکان لطف هم کرده باشد!

7. شیر خامه ای هورمون های شما را به هم می ریزد.

همان پژوهشی که ارتباط مصرف شیر و آکنه را برملا کرد، نشان داد آنهایی که شیرهای پر خامه گرفته می نوشند، ۴۴ درصد بیش از دیگران با خطر لک های پوستی مواجه می شوند. گمان بر این است که پردازش صنعتی شیر سطوح هورمون ها را در این نوشیدنی افزایش می دهد که به نوبه خود، افراد مبتلا به آکنه را هم می آزارد.

8. شیر می تواند منجر به سرفه شود.

زمان نوشیدن شیر، برخی از افراد احساس می کنند که گلویشان با مخاط ضخیمی پر می شود و منجر به آبریزش بینی و سرفه می شود. دمای پایین شیری که داخل یخچال نگه داری شده می تواند منجر به سرفه شود. علاوه بر این بچه هایی که به شیر حساس اند نشانه های شبیه به آسم از خود بروز می دهند.

9. شیر می تواند گوش هایتان را بگیرد.

بیش از نیم قرن است که ارتباط بین شیر گاو و عفونت های گوش در کودکان حساس اثبات شده است. در موارد نادری، عوامل بیماری زای موجود در شیر می تواند منجر به عفونت گوش شود. حتی یک بیماری ریوی به نام سندرم هاینر نیز وجود دارد که یک نوع حساسیت شدید به پروتئین های شیر گاو است که با مصرف شیر ارتباط دارد و عموماً در نوزادان خود را به صورت عفونت گوش نشان می دهد

10. حساسیت به شیر می تواند مرگبار باشد.

به رغم اینکه تنها در حدود یک درصد از افراد بالغ به شیر حساسیت دارند، اما نوشیدن شیر توسط آنها می تواند مرگبار باشد. افراد بدشانسی که به لبنیات حساسیت دارند، در صورت مصرف آنها علائم استفراغ، خس خس سینه، دل درد یا واکنش انافیلاتیک بالقوه مرگبار را از خود بروز می دهند.

11. روغن پالم و افزودنی های دیگر

خبرهای یکی دو ماه اخیر در مورد اضافه کردن روغن پالم به شیر و ماست و دیگر فراورده های لبنی را بخوانید و پیش خود فکر کنید که چه چیزهای دیگری ممکن است در شیر مصرفی ما پیدا شوند؟! آیا وقت آن نرسیده که مصرف شیر را که صرفا یک عادت ناخواسته و صدالبته ناآگاهانه است را به فراموشی بسپاریم؟

رضا علوی بازدید : 60 سه شنبه 16 دی 1393 نظرات (0)

افرادی که به لپ تاپ، تلفن همراه هوشمند و تبلت‌ها معتاد هستند در مورد خطرات وای‌فای هشدارها را جدی بگیرند. بررسی محققان جهانی نشان می‌دهد که استفاده از اینترنت وای‌فای سلامت شما را تهدید می‌کند. اگر از کاربران مشتاق اینترنت سؤال کنید که یکی از اختراعات مهم بشر چیست، به‌طور حتم بین گزینه‌های مختلف از وای فای هم نام می‌برند. اینترنت پر سرعت و بدون سیم به راحتی ما را به دنیای مجازی بزرگی متصل می‌کند تا با افراد مختلف در ارتباط باشیم و اطلاعات مورد نیازمان را راحت‌تر و بدون نیاز به کابل و سیم دریافت کنیم. اما در مورد سلامت این اینترنت‌ها حرف و حدیث‌هایی وجود دارد.

شاید برای‌تان جالب باشد بدانید که تکنولوژی وای‌فای برای اولین بار در سال 2007 به دنیای مجازی معرفی شد و از آن زمان تاکنون محققان هم بیکار ننشسته‌اند و تحقیقات مختلفی انجام داده‌اند که نتایج این پژوهش‌ها تا حدودی شما را متعجب می‌کند. وای‌فای می‌تواند اثرات منفی مختلفی را بر سلامت مغز بر جای بگذارد که این موضوع در مورد کودکان بیشتر اهمیت دارد. سردرد، خستگی، اختلالات خواب، مشکلات گوارشی، اختلال در عملکرد مغز و حافظه، استرس و حتی افسردگی را به وای فای و اشعه‌های آن نسبت می‌دهند. پس بعضی از خطرات را جدی بگیرید و خودتان را از صبح تا شب به اینترنت بی‌سیم وای فای وابسته نکنید.

ارتباط وای فای با بی‌خوابی
تا به حال برای‌تان پیش آمده که شب‌ها بعد از ساعت‌ها کار کردن با اینترنت گوشی موبایل بی‌خوابی سراغ‌تان آمده باشد؟ البته این موضوع مشکل تازه‌ای نیست و پژوهشگران از سال 2007 درمورد ارتباط بین وای فای و تاثیر آن بر الگوی خواب تحقیقاتی را انجام داده‌اند. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد امواج با طول موج پایین که از تلفن‌های همراه ساطع می‌شود، بر خواب شما تاثیرگذار است. در واقع افرادی که در معرض اشعه‌های الکترومغناطیسی قرار دارند در الگوی خواب‌شان تغییرات قابل توجهی دیده می‌شود و نسبت به سایرین دیرتر به خواب می‌روند.

این پرتوها بر مغز تاثیر می‌گذارند.بنابراین متخصصان به شما توصیه می‌کنند هنگام خواب تلفن همراه باامواج وای فای را نزدیک خودتان قرار ندهید یا هنگام خواب مودم‌تان را خاموش کنید تا هیچ سیگنالی در اطراف شما وجود نداشته باشد و در برنامه خواب تان مشکلی ایجاد نشود.در بسیاری از افراد کمبود خواب احتمال بروز سایر مشکلات جدی و بیماری‌های دیگری را به دنبال دارد. افسردگی یا فشار خون بالا هم با نداشتن خواب کافی در ارتباط است.

تاثیر منفی بر رشد کودکان
وقتی کودکان به‌طور مداوم در معرض اشعه‌های وای فای قرار می‌گیرند در سیستم رشد آنها اختلالاتی ایجاد می‌شود. یافته‌های پژوهشگران استرالیایی این گفته را تایید می‌کند. در حقیقت این اشعه‌ها سنتز پروتئین‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بدین ترتیب در فرآیند رشد مشکلاتی به‌وجود می‌آورد. در نتیجه ممکن است کودکان و نوجوان در سنین رشد پیشرفت قابل توجهی نداشته باشند و نسبت به سایر همسن و سالان‌شان کوتاه‌تر بمانند.

بنابراین به والدین توصیه می‌شود در مورد استفاده فرزندان‌شان از اینترنت وای فای محدودیت‌هایی در نظر بگیرند تا کودکان از صبح تا شب مشغول کار کردن با انواع و اقسام وسایل الکترونیکی مانند موبایل، تبلت و لپ‌تاپ نباشند.

تاثیر در باروری مردان و زنان
شاید به گوش‌تان رسیده باشد که گرمای ایجاد شده در لپ‌تاپ‌ها در طولانی مدت بر قدرت باروری مردان تاثیر می‌گذارد. در حال حاضر پژوهشگران به مردان هشدار می‌دهند که در زمینه بروز مشکلات باروری فقط لپ‌تاپ‌ها را مقصر ندانند. نتایج بررسی‌های انجام شده در انسان و حیوانات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض اشعه‌های وای فای تاثیرات منفی بر جای می‌گذارد.

نکته دیگر این است که فقط مردان در معرض ناباروی قرار ندارند، بلکه وای فای قدرت باروری خانم‌ها را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. در نتیجه جنین شکل نمی‌گیرد. علاوه بر این یک موسسه پژوهشی سوئدی که در این زمینه تحقیقاتی انجام داده به خانم‌های باردار هم توصیه می‌کند که با اینترنت بی‌سیم به دستگاه‌های الکترونیکی مختلف متصل نشوند و خودشان را از محیط‌هایی که اشعه وای فای وجود دارد دور نگه دارند.

با سرطان ارتباط دارد؟
یکی از سؤالاتی که بعضی از کاربران وای فای را نگران کرده در مورد احتمال سرطان‌زا بودن وای فای است. در واقع سرطان‌زا بودن وای فای هنوز به اثبات نرسیده و در این زمینه اتفاق نظر مشخصی درمیان پژوهشگران و محققان جهانی وجود ندارد. با این وجود نتایج بررسی‌ها روی نمونه‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض اشعه‌های الکترومغناطیسی احتمال بروز تومور‌های سرطانی را افزایش می‌دهد. به هر حال هنوز تحقیقات کمی روی نمونه‌های انسانی صورت گرفته است.

اختلال در عملکرد مغز
تحقیقات پژوهشگران نشان می‌دهد کودکانی که در معرض اشعه‌های وای فای قرار دارند نسبت به سایرین تمرکز کمتری داشته و مغزشان عملکرد پایین‌تری دارد. دلیلش این است که وای فای، فعالیت‌های مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد. البته فقط کودکان نیستند که مغزشان تحت تاثیر اشعه‌ها قرار می‌گیرد، بلکه وای فای زنان را بیش از مردان مورد هدف قرار می‌دهد. در یک تحقیق 15 مرد و15 زن داوطلب مورد بررسی قرار گرفتند و برای همه آزمون مشابهی برای سنجش حافظه در نظر گرفته شد. در ابتدا همه آنها در شرایطی آزمایش شدند که هیچ نوع اشعه وای‌فای در محیط وجود نداشت.

در این شرایط وضعیت هر دو گروه مشابه بود اما در مرحله بعد این افراد به مدت 45 دقیقه در معرض اشعه وای‌فای 2.4 گیگاهرتز قرار گرفتند و در همین زمان مشغول پاسخ‌دهی به تست حافظه بودند. در این شرایط وضعیت مغز هر دو گروه مورد بررسی قرار گرفت و معلوم شد که فعالیت خانم‌ها و سطح انرژی‌شان نسبت به مردان به‌طور قابل توجهی تغییر کرده است. این نکته برای خانم‌ها متاثرکننده است اما باید به مردها هم هشدار دهیم که خیال‌شان خیلی راحت نباشد و آنها هم اگر در معرض مداوم اشعه‌های وای فای باشند، تغییر ناخوشایندی در عملکرد مغزشان دیده می‌شود.

چطور از خطرات وای فای در امان بمانیم؟
این روزها همه ما با شبکه‌های اینترنت‌های مختلف محاصره می‌شویم و از محیط‌های کاری گرفته تا سایر فضاهای عمومی و حتی خانه و اتاق شخصی‌مان، از این خطرها در امان نیستیم. به همین دلیل دوری از اشعه‌هایی که در مورد خطرات‌شان حرف و حدیث‌هایی وجود دارد، دشوار به نظر می‌رسد. یکی از ساده‌ترین روش‌های کاهش خطرات این است که لپ‌تاپ، موبایل و تبلت‌ها را در نزدیکی بدن‌تان نگه ندارید و بعد از اینکه کارتان با این وسایل تمام شد، از آنها فاصله بگیرید. اگر از این دستگاه‌ها استفاده نمی‌کنید لزومی ندارد که از صبح تا شب در اطراف‌تان روشن باشند. به سرعت آنها را خاموش کنید تا ضمن استفاده از تکنولوژی، سلامتی‌تان را به خطر نیندازید.

رضا علوی بازدید : 74 سه شنبه 16 دی 1393 نظرات (1)

موبایل هوشمند در دنیای امروز یار جدایی‌ناپذیر برای بسیاری از مردم محسوب می شود. اما این همراهان توانمند می توانند منبع خوبی برای انواع مختلف آلودگی ها باشند. بررسی های صورت گرفته در این زمینه نتایج غیر منتظره ای را نشان داده اند که می توانند نگاه هر کاربری را نسبت به این ابزارهای همه فن حریف تغییر دهند. در ادامه برخی از این حقایق عجیب و در برخی موارد آزاردهنده را بیان می کنیم.

تلفن همراه، منبعی برای گرد و غبار و آلودگی

پیش از آن که قاب یک آی‌فون یا سامسونگ گلکسی توسط یک تعمیرکار باز شود از این که با چه صحنه ای مواجه خواهد شد ذهنیتی ندارد اما در اکثر موارد با چیز زیبایی روبرو نمی شود. تراشه های فلزی، گرد و غبار، و توتون از جمله موادی هستند که تعمیرکاران آمریکایی آنها را گزارش کرده اند. همچنین، لکه های روغنی و بقایای مواد غذایی از جمله شایع‌ترین مواد در اطراف دکمه خانه تلفن های همراه هستند.

تلفن همراه، دستگاهی کثیف‌تر از سرویس بهداشتی

به گفته پژوهشگران ترکیه ای، تلفن های همراه در هر اینچ مربع 18 برابر باکتری بیشتری نسبت به سرویس بهداشتی فرنگی دارند. همچنین، بنابر مطالعه دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن از هر شش تلفن همراه بررسی شده توسط این مرکز در سطح یکی از آنها مدفوع یافت شده است. به گفته پژوهشگران دانشگاه استنفورد، میکرب ها می توانند روی سطح تلفن همراه برای چندین روز به زندگی خود ادامه دهند و حتی از فردی به فرد دیگر سرایت کنند.

پرزهای جیب شلوار، دشمنان پنهان

پرزهای جیب شلوار یکی از عوامل اصلی آسیب دیدن درگاه های شارژ و جک هدفون تلفن های همراه محسوب می شوند. وجود پرز می تواند سرعت شارژ دستگاه را کاهش داده و یا به طور کامل آن را غیر فعال کند. با فوت کردن ممکن است پرزها خارج نشده و هر چه بیشتر در درگاه نفوذ کنند. در شرایطی که تمیز کردن جک هدفون ساده‌تر است اما درگاه شارژ ممکن است نیازمند باز کردن قاب دستگاه و ریست کانکتور نیرو باشد. از این رو بهتر است فردی متخصص آن را انجام دهد.

مراقب هدفون ها باشید

در شرایطی که پرز جیب شلوار می تواند آسیب دیدن جک هدفون را موجب شود اما احتمال آسیب دیدن دستگاه هایی که همواره هدفون به آنها متصل است، بیشتر است. تنش ناشی از ضربه و تکان های دائمی هدفون هایی که همیشه متصل به دستگاه هستند در نهایت می تواند موجب آسیب دیدگی جک هدفون شود.

ردپای مواد آرایشی روی تلفن همراه

مواد آرایشی می توانند ماندگاری بالایی روی قسمت های مختلف تلفن همراه داشته و آسیب قطعاتی مانند اسپیکر را موجب شوند. همچنین، پودرها و کرم های آرایشی می توانند به تدریج از قسمت صفحه کلید فیزیکی مسیر خود را به داخل دستگاه پیدا کنند.

تلفن همراه محل زندگی مناسبی برای حشرات

داخل تلفن های همراه می تواند مکانی گرم و نرم برای زندگی برخی حشرات باشد. بر همین اساس و به گفته تعمیرکاران مختلف، حشرات ریز ممکن است به داخل جک هدفون و یا درگاه شارژ دستگاه وارد شوند. البته به طور معمول آنها آسیبی به تلفن همراه وارد نمی کنند.

هر تلفن همراهی دارای نقطه ضعف است

تلفن همراهی بی عیب و نقص هنوز اختراع نشده است و هر دستگاهی نقاط ضعف مختص به خود را دارد. به گفته مرکز اسکوئر ترید، درگاه های شارژ و دکمه های پاور آسیب دیده از موارد شایع در میان تلفن های همراه سامسونگ هستند، در شرایطی که دکمه های پاور و خانه آسیب دیده به همراه باتری های معیوب در میان آی‌فون ها رایج است. همچنین، شکستگی و ترک در نزدیکی درگاه های شارژ از مشکلات رایج دستگاه های سامسونگ و آی‌فون ها گزارش شده است.

نقص دکمه پاور یکی از رایج‌ترین مشکلات و البته از دشوارترین بخش ها برای تعمیر است. برخی قطعات نیز قابل تعمیر نیستند که از آن جمله می توان به کابل تاچ آی‌دی آی‌فون اشاره کرد.

رضا علوی بازدید : 65 سه شنبه 16 دی 1393 نظرات (0)

اگر اهل مطالعه‌ی مقالات علمی و پزشکی باشید خواهید دید که هر روز محققان به یک نتیجه ی جدید می‌رسند که گاهی در تضاد آشکار با نتایج قبلی است. مثلا همین چند وقت پیش پژوهشی منتشر شد که نشان می‌دهد مصرف زیاد شیر باعث شکنندگی استخوان‌ها می‌شود. در این صورت است که آدم انگشت به دهان می‌ماند کدام حرف را باید قبول کند.

اگر چه گاهی محققان به نتایج جدیدی می‌رسند و ساز دیگری کوک می‌کنند اما همگی بر یک موضوع اتفاق نظر دارند و آن رعایت حد اعتدال است. خداوند نعمت‌هایی در اختیار ما قرار داده تا از آن‌ها نهایت استفاده را ببریم. اما هیچ عقل سلیمی حکم به زیاده‌روی در مصرف این نعمت‌ها نمی‌کند. در این مقاله ٩ یار سلامتی را معرفی می‌کنیم که باید بدون افراط کردن از آن‌ها نهایت استفاده را ببرید. لطفا با ما همراه باشید.

به به آجیل
بادام، فندق، پسته، گردو، بادام هندی و غیره. هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که با خوردن آجیل ها کیفش کوک نمی‌شود. خوشبختانه نتایج پژوهش‌های متعدد نیز نشان داده است که آجیل خواص زیادی دارد و برای سلامتی مفید است. به عقیده‌ی محققان آجیل باعث کاهش کلسترول بد خون، خطر ابتلا به دیابت نوع2، بیماری‌های قلبی عروقی، سنگ کیسه ی صفرا و برخی از سرطان‌ها مانند سرطان کولون می‌شود. اما با این حال باید بدانید که آجیل بی‌نهایت چرب است. در نتیجه اگر می‌خواهید از خواص آن بهره‌مند شوید اما در عین حال در معرض چربی زیاد آن نباشید باید به روزی 30 گرم کفایت کنید.

سیب، پرتقال و گوجه فرنگی
اگر چه این سه میوه‌ی خوشمزه و پرطرفدار بسیار سالم و مفید هستند اما در عین حال اسیدی نیز هستند. باید بدانید که مصرف زیاد مواد غذایی خیلی ترش و اسیدی باعث آسیب به مخاط معده و مری می‌شود. این گونه زیاده روی در طولانی مدت می‌تواند احتمال زخم در لوزالمعده و زخم معده و غیره را بالا ببرد. توجه داشته باشید که داشتن رژیم غذایی سرشار از موادغذایی ترش و اسیدی امکان بروز ریفلاکس معده را نیز بالا می‌برد. این مشکل معمولا خواب را نیز برهم زده و فعالیت‌های روزمره را دچار اختلال می‌کند. مواد غذایی ترش و اسیدی به مینای دندان‌ها نیز آسیب زده و گاهی باعث سوراخ شدن آن‌ها می‌شود. برای اطمینان بیشتر توصیه می‌شود که روزانه بیش از دو عدد از این میوه‌ها مصرف نشود.

ورزش کردن
در همین بخش خودمان هر روز سفارش می‌کنیم که ورزش کنید. با وجود اینکه بعضی‌ها از جایشان تکان نمی‌خورند و اصلا اهل ورزش نیستند بعضی دیگر معتاد باشگاه و ورزش کردن هستند. این گروه دوم به قدری شیفته‌ی تناسب اندام و ورزش هستند که برخی از اثرات منفی ورزش زیاد را فراموش می‌کنند. به این افراد، معتادین به ورزش اطلاق می‌شود. این اعتیاد نیز معمولا در بین افرادی دیده می‌شود که از مشکلاتی مانند آنورکسی یا بولیمی رنج می‌برند که تاثیر زیادی در روح و جسم افراد دارند.

برخی از ورزشکاران حرفه‌ای دیگر نیز به دنبال ثبت رکورد هستند و به سختی تمرین می‌کنند. متاسفانه ورزش سخت و طولانی می‌تواند باعث بروز مشکلاتی مانند خستگی مزمن و افسردگی و غیره شود. همین که شما ورزش سبکی مانند پیاده‌روی، دوی نرم، شنا، دوچرخه سواری و غیره را در برنامه ی روزانه تان بگنجانید خدمت زیادی به سلامتی‌تان کرده‌اید.

نمک
احتمالا شما هم در اطرافیان‌تان کسانی را می‌شناسید که در سفره یک نمکدان اختصاصی دارند. البته که نمک برای بدن ضروری است و مصرف به اندازه‌ی آن فواید زیادی دارد. افرادی که نمک نمی‌خورند در معرض برخی از مشکلات مانند کمبود ید و اختلالات تیروئید یا گواتر قرار می‌گیرند. همچنین باید بدانید که نمک برای درمان سرماخوردگی نیز مفید است. در واقع نمک به نرم و روان شدن مخاط کمک کره و باعث دفع آن‌ها و باز شدن بینی می‌شود.

با این حال یادتان باشد که مصرف زیاد آن بدن‌تان را خالی از کلسیم کرده و استخوان‌هایتان را پوک می‌کند. به خاطر این‌که نمک زیاد باعث دفع کلسیم از طریق کلیه‌ها می‌شود. از این گذشته این چاشنی شور باعث افزایش فشار خون شده و به تدریج خطر بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد. در نهایت اینکه نمک زیاد باعث افزایش خطر احتباس آب و تورم بدن با افزایش وزن می‌شود.

آب‌میوه ها
مصرف آب‌میوه ساده تر است. نیازی به شستن و پوست گرفتن ندارد و می‌شود یک نفس آن را سر کشید. اما باید بدانید که هیچ چیز به اندازه‌ی خوردن میوه‌ی درسته و کامل و یا سبزیجات مفید نیست. به خاطر اینکه سرشار از فیبرهای غذایی هستند که برای بدن لازم و ضروری است. با وجود اینکه مصرف آب‌میوه‌ها به خصوص آب‌میوه‌های طبیعی و خانگی برای سلامتی مفید است اما توصیه می‌کنیم تا حدامکان از میوه استفاده کنید.

سویا
متخصصین تغذیه توصیه می‌کنند که مصرف پروتئین‌های حیوانی کاهش داده شود. در نتیجه مصرف سویا به عنوان منبع پروتئین غیرحیوانی جایگزین خوبی به نظر می‌رسد. مصرف سویا و مشتقات آن مانند توفو و شیر سویا به کنترل فشار خون و میزان کلسترول خون کمک زیادی می‌کند. با این حال مصرف زیاد و بیش از اندازه ی سویا مانع از جذب آهن کافی شده و باعث بروز کم‌خونی به ویژه در گیاهخواران می‌شود. توجه داشته باشید که سویا همچنین حاوی استروژن است که مصرف زیاد آن خطر ابتلا به سرطان رحم را بالا می‌برد.

چای
چای حاوی کاتچین است که به چربی سوزی و لاغری کمک می‌کند و تاثیر خوبی در مقابله با سلولیت دارد. علاوه بر این چای یک نوشیدنی انرژی‌زای مناسب است. به طوری که می‌تواند عملکرد فیزیکی بدن و بخصوص استقامت آن را به میزان 12 درصد افزایش دهد. باید بدانید که چای سفید از بروز خطر سرطان پیشگیری کرده و شهرت زیادی در مقابله با چین و چروک صورت دارد.

اما با این حال نباید در مصرف آن به خصوص بلافاصله بعد از غذا زیاده‌روی کرد چون مانع از جذب آهن کافی شده و به تدریج باعث کم خونی می‌شود. توجه داشته باشید که از مصرف همزمان چای و داروها نیز باید بپرهیزید. بعضی‌ها عادت دارند که قرص‌شان را با چای مصرف می‌کنند اما این کار اشتباه است. به خاطر اینکه ترکیبات چای مانع از جذب برخی از ترکیبات داروها می‌شود. علاوه بر این توجه داشته باشید که مصرف بی‌رویه و زیاد چای باعث بروز زخم‌های گوارشی می‌شود بخصوص زمانیکه ناشتا نوشیده می‌شود. اگر خدای نکرده دچار زخم معده هستید از مصرف چای بپرهیزید. همچنین بهتر است بدانید که زیاده‌روی در مصرف چای می‌تواند باعث بروز تپش قلب، سردرد، وزوز گوش و تاری دید شود.

آفتاب
منبع اصلی جذب ویتامین D بدن همین نور آفتاب است. حتما می‌دانید که ویتامین D نیز نقش موثری در جذب کلسیم دارد. در واقع زمانیکه بدن به میزان کافی ویتامین D داشته باشد دو برابر بیشتر کلسیم جذب می‌کند. کمبود کلسیم بدن دیر یا زود استخوان‌ها را ضعیف و شکننده و پوک خواهد کرد. کمبود ویتامین D همچنین باعث بروز اختلالاتی مانند بیماری‌های قلبی، سرطان پروستات، شیزوفرنی یا عوارض بارداری می‌شود. به عقیده ی محققان ارتباطی بین کمبود ویتامین D و بیماری‌های خود ایمنی وجود دارد.

با تمام این حرف‌ها، قرار گرفتن زیاد و بیش از اندازه در معرض نور خورشید برای سلامتی مضر است. به خاطر اینکه امکان ابتلا به سرطان پوست به ویژه ملانوم را افزایش می‌دهد. تا حد امکان بین ساعات 12 تا 3 یا 4 بعد از ظهر در معرض آفتاب تند قرار نگیرید. قبل از خارج شدن از منزل حتما کرم ضدآفتاب بزنید. روزانه 15 دقیقه قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای جذب ویتامین D کافیست.

خواب
خوابیدن نیز مانند غذا خوردن جزو نیازهای اولیه‌ی هر انسانی است. بدون خواب عملکرد بدن به تدریج از کار می‌افتد. با این حال همانطور که زیاده‌روی در مصرف مواد غذایی مشکل ساز می‌شود خوابیدن زیاد نیز به سلامتی آسیب می‌زند. پرخوابی، باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمنی مانند بیماری‌های قلبی می‌شود. با وجود اینکه اکثر افراد کمبود خواب دارند در عوض برخی دیگر نیز تا دلتان بخواهد در رختخواب می‌مانند و می‌خوابند. برای کاهش هرگونه خطر احتمالی خواب را به 8 تا 9 ساعت محدود کنید.

رضا علوی بازدید : 70 سه شنبه 16 دی 1393 نظرات (1)

یکی از راههای داشتن اندامی متناسب رعایت رژیم غذایی است، اما گنجاندن تمام مواد غذایی مورد نیاز بدن در وعده های غذایی کار دشواری است. علاوه بر این، ممکن است شما برای انتخاب رژیم غذایی مناسب دچار مشکل شوید. در ادامه مطالب این ایمیل نکاتی به شما پیشنهاد می شود، که با رعایت آنها تقریباً نیازی به رعایت رژیم های سخت ندارید.

میوه و سبزیجات را در وعده های غذایی خود بگنجانید

ممکن است تعجب کنید، اما یکی از راههای کم کردن وزن،‌ خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات است. سعی کنید امشب به جای یک نوع، سه نوع سبزیجات را همراه شام خود میل کنید تا خود را به خوردن سبزیجات عادت دهید. بدین ترتیب فیبر و آب بیشتر و کالری کمتری جذب کرده اید. سبزیجات را بدون روغن طبخ نمایید و بجای استفاده از سس های چرب، آن را با آبلیمو مزه دار کنید.

غذا را خوب بجوید

یکی از موثرترین راهها برای کاهش وزن، جویدن زیاد غذا است. محتویات بشقاب خود را به قسمت های کوچکی تقسیم کنید. بد نیست ۲۰ دقیقه از وقت تان را برای میل غذا در نظر بگیرید، تا خود را به آرام جویدن غذا عادت دهید. با این روش، از غذا خوردن نیز لذت بیشتری خواهید برد.

خواب بیشتر، وزن کمتر را نتیجه می دهد

هنگامی که خواب جایگزین فعالیت های بیهوده شود، گرسنگی به سراغ شما نمی آید. شما با خوابیدن، تا شش درصد کمتر کالری مصرف می کنید. همچنین، نتایج تحقیقات حاکی از این موضوع هستند که خواب، باعث کم شدن اشتها می گردد.

سوپ را فراموش نکنید

خوردن سوپ یکی از راههای کم کردن وزن است. سوپ ِ حاوی گوشت و یا مرغ، همراه با سبزیجات تازه و یا یخ زده، علاوه بر اینکه می تواند پیش غذای لذیذی باشد، باعث فرو نشاندن اشتها نیز می گردد. البته سوپ های خامه ای به علت داشتن مقادیر زیادی چربی و کالری، از این امر مستثنا هستند.

رضا علوی بازدید : 71 سه شنبه 24 تیر 1393 نظرات (0)

اين امر در پي مصرف غذاهاي مختلف نيز ايجاد مي شود اما از طريق چند نکته ذکر شده در اين مطلب به نقل از «Prevention»، مي توان زردي دندان را از بين برد و ظاهر آن را زيباتر کرد.           

 ريحان:                                 

 اين گياه علاوه بر اين که درمان بسياري از دردهاست، سفيد کننده دندان نيز به حساب مي آيد و از دهان در برابر مشکلات و بيماري هاي متعدد محافظت مي کند. برگ هاي ريحان را خشک و آسياب کنيد سپس به خميردندان اضافه و هر روز از آن استفاده کنيد.                   

 نمک:                                 

 نمک يکي از قديمي ترين درمان ها براي رفع زردي دندان هاست. کافي است مقداري نمک و زغال را با هم مخلوط و دندان را با آن تميز کنيد. دانه هاي نمک، صيقل دهنده است و لايه زرد چسبيده روي دندان را از بين مي برد. اين روش نسبت به خميردندان اثر ملايم تري دارد.               

 پوست پرتقال:                           

پوست پرتقال درمان عالي براي بوي نامطبوع دهان و زردي دندان است. کافي است قبل از خواب، پوست پرتقال را به دندان بماليد. ترکيب کلسيم و ويتامين C موجود در آن، ميکروب هاي دهان و زردي دندان را از بين مي برد و باعث خوشبو شدن دهان مي شود. مي توان پودر پوست پرتقال را نيز به خميردندان اضافه کرد.                     

هويج:                                

 فيبر موجود در هويج به عنوان پاک کننده دندان عمل مي کند. جرم ها و زردي دندان را نيز از بين مي برد.                                 

 چريش:                            

 از قديم، از چريش به عنوان سفيد کننده دندان استفاده مي شود. با چوب درخت چريش نه تنها ذرات غذاي گير کرده از بين دندان خارج مي شود بلکه بوي بد دهان نيز از بين مي رود و زبان نيز تميز مي شود. اين گياه خاصيت طبيعي ضدباکتريايي و ضدعفوني کننده دارد.                        

 جوش شيرين:                           

اين ماده اسيدهاي موجود در دهان را خنثي مي کند و صيقل دهنده ملايم است. ماليدن جوش شيرين به آرامي به دندان، کمک مي کند تا لايه هاي زرد از بين برود. مي توان اين پودر را به خميردندان نيز افزود. 


رضا علوی بازدید : 85 دوشنبه 09 تیر 1393 نظرات (1)
چای گل گاوزبان و سنبل طیب (طبیعت گرم و تر)
خواص: آرام بخش اعصاب، خواب آور، ضد سردردهای عصبی، ضد سودا و صفرا، ضد قولنج و اسپاسم، ضد تشنج و صرع، تقویت کننده قوای جنسی
طرز تهیّه: 4 قاشق چایخوری گل گاوزبان یا 1 قاشق سنبل طیب بعلاوه 1 عدد لیموعمانی
چای بادرنجبویه (طبیعت بسیارگرم)
خواص: در بعضی مزاج ها بالا برنده فشارخون، مقوی قلب و اعصاب خون ساز، تقویت کننده سلول هـای مغزی، خـواب آور، آرام بخش، نشاط آور، ضد بوی بددهان (گیاه مورد علاقه حضرت علی (ع))
طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات
تذکر: افرادی که دچار فشار خون هستند با احتیاط مصرف کنند.
چای دارچین (طبیعت گرم و خشک)
خواص: محّرک اعصاب، ضد وسواس و جنون، مؤثر در درمان ناراحتی های گوارشی، دیابت، دردهای استخوانی و سردی بدن، مفرّح و تقویت امور جنسی، تقویت کبد و معده
طرزتهیّه: چند قلم دارچین + 2 لیوان آب چوش + نبات

چای زنجبیل (طبیعت گرم و خشک)
خواص: بالا برنده فشارخون، ضدضعف اعصاب، تقویت حافظه، ضد درد مفاصل، تقویت کننده قوای جنسی، مقوی معده، خون ساز، ضد سم غذایی
طرزتهیّه: یک قاشق چایخوری کوبیده زنجبیل + 2 لیوان آب جوش + نبات

چای اسطو خودوس (طبیعت گرم و خشک)
خواص: آرام بخش اعصاب، تقویت کننده سلول های مغزی، ضدمیگـرن ضدزکام و آسم و برونشیت، ضد اگزما، مؤثر در درمان روماتسیم
طرز تهیّه: یک قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات

چای آویش (طبیعت معتدل)
خواص: بالا برنده فشارخون، تقویت اعصاب، رفع کولیتهای مزمن، مدر ( ادرارآور)، ضد انگل و رطوبت بدن، ضد صفرا، مؤثر در درمان زکام ، سرفه و آسم، اشتهـارآور، کاهش دهنده غلظت خون، مقوی جهاز هاضمه ( گوارش )، تقویت بینایی
طرز تهیّه: یک قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات
 
 
 
 
 
 
چای نعنا یا پونه (طبیعت گرم)
 
خواص: ضداسهال و استفراغ، ضد نفخ، مقوی معده، خوش بوکننده دهان، رفع خستگی، مؤثردردرمان بیماری های ریوی از جمله تنگی تنفس آسم، سرفه، مقوی قلب ، مؤثردر درمان سرماخوردگی
طرز تهیّه: یک قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات

چای اکلیل کوهی (طبیعت گرم و معتدل)
خواص: گیاه معجزه گر، مقوی اعصاب، مدر (ادرارآور)، ضد عفونت کلیه، ضد صفرا، ضددلهره و اضطراب، ضد زکام و سرما خوردگی، آسم، سیاه سرفه تقویت کننده بدن، مقوی معده، ضد دردهای روماتیسمی، استخوان و کمر، مؤثر در دفع سنگهای کلیه و کیسه صفرا
طرز تهیّه: 2 قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات

چای مرزنجوش (طبیعت گرم)
خواص: آرام بخش، بهترین داروی میگرن کهنه و سردردهای، ضد نفخ، ضد سرماخوردگی، ضد اسهال، خلط آور، تب بر، اشتهاآور
طرز تهیّه: 1قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات
چای بهارنارنج (طبیعت گرم)
خواص: آرام بخش، تقویت کننده قلب و اعصاب، مفرح و نشاط آور
طرز تهیّه: یک قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات

چای گلپر (طبیعت گرم و خشک)
خواص: تقویت کننده قوی حافظه، ضد فراموشی، ضد صرع، کمک به درمان اسهال، تقویت کننده قوه جنسی کمک به هضم غذا، اشتهاآور، ضد جوش و دُمل
طرز تهیّه: یک قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات
چای آلبالو (دم کرده میوه آلبالو)
خواص: اشتهاآور، کمک به هضم غذا، پایین آورنده فشارخون
طرز تهیّه: آلبالو رسیده بدون دم 200 گرم + 4 لیوان آب جوش + نبات

چای دارچین و زنجبیل
خواص: این نوشیدنی برای تسکین دردهای دوران پریود خانم ها بسیار مفید است.
طرز تهیّه: چوب دارچین خرد شده یک قاشق غذاخوری + زنجبیل به اندازه یک بندانگشت یا یک قاشق چایخوری پودرآن + 3 لیوان آب جوش 30 دقیقه روی حرارت ملایم دم بکشد، در زمان مصرف بهتر است با کمی عسل شیرین شود.

چای پونه کوهی و آویش
خواص: این نوشیدنی برای فصل پاییز و زمستان بسیار مناسب بوده و خاصیّت ضد عفونی کننده دارد، برای سرماخوردگی و دردهای پریود خانم ها بسیار مناسب است.
طرز تهیّه: یک قاشق غذاخوری آویش + یک قاشق غذاخوری پونه + 3 لیوان آب جوش (بهتراست در زمان مصرف با عسل شیرین شود)

چای میوه گل نسترن (طبیعت گرم)
خواص: پایین آورنده فشار خون و قندخون، سرشار ویتامین ث، ضد سرماخوردگی، مقوی معده، ضد اسهال
طرز تهیّه: میوه گل نسترن (15 عدد) در یک قوری (2 لیوان آب جوش) به همراه مقداری نبات دم کرد میل شود.

چای سبز
خواص: ضد سرطان، محرک سیستم ایمنی بدن، کاهش پرفشاری خون، ضد افسردگی، سبب پایین آمدن خطر بیماری انسداد شریان‌ها می‌‌شود، خطر لخته شدن خون و سکته‌ها را کاهش میدهد.
تذکّر: در اصل گیاه چای سبز و سیاه یکی است. در صورتی که برگ تازه چای را به سرعت خشک کنند چای سبز به دست می آید ولی زمانی که برگ چای مورد تخمیر قرار گیرد تغییراتی در رنگ و بـو، مزه و مواد و اثرات آن نسبت به چای سبز ایجاد می شود و چای سیـاه به دست می آید.

چای سیاه (چای معمولی)
خواص: خواص چای سیاه یا همان چای معمولی کمتر از چای سبز است.
عوارض چای سیاه:1. افزایش ترشح اسید معده که باعث تشدید ناراحتی های معده می شود.2. چای سیاه مانع از جذب آهن شده و کم خونی ناشی از فقرآهن را تشدید می کند.3. کافئین موجود در چای سیاه احتمال ایجاد بیماری سیستیت در پستان خانم ها را افزایش می دهد.4. از نظر طب اسلامی و سنتی چای سیاه باعث افزایش تولید خلط سودا در بدن می شود.
تذکرات در مورد چگونگی دم کردن چای های گیاهی :1. برای دم کردنی های گیاهی بهتر است از قوری های چینی یا شیشه ای استفاده شود.2. قوری را روی حرارت غیر مستقیم کتـری یـا سمـاور قرار دهیم.3. برای دم کشیدن 15 دقیقه کافی است امّا هر چه بیشتر دم بکشد بهتر است.
4. چای را صاف نموده و میل نمائید.
5. دم کشیده و صاف کرده این چای ها تا چند روز قابل مصرف است.

توصیه ها در مورد نوشیدن انواع چای
1. زیاده روی در مصرف هیچکدام از چای ها مفید نیست ولی آنچه شامل همه ی آنها می شود اینست که انواع چای ها خاصیت ضد‌پیری دارند.

 

2. بهتر است از چـای هایی استفاده شود که بدون مـواد افزونی همچون رنگ دهنده و طعم دهنده ها باشد.
رضا علوی بازدید : 71 یکشنبه 08 تیر 1393 نظرات (0)

۱ – علت بیدار شدن در صبح زود را بدانید
برای انجام هر کاری از جمله سر یک ساعت مشخصی بیدار شدن از خواب، باید دلیل مشخصی وجود داشته باشد؛ مثلا آیا می خواهید با خانواده خود صبحانه بخورید؟ یا می خواهید کمی ورزش کنید؟ یا این که می خواهید خود را برای یک روز خوب آماده کنید و یا از استرس ناشی از دیر رسیدن به محل کار خسته شده اید. بعد از اینکه دلیل بیدار شدنتان در صبح زود معلوم شد، راجع به آن با خانواده خود صحبت کنید، زیرا آن ها نیز همانند ساعت زنگ دار می توانند به شما در بیدار شدن کمک کنند.

۲ – راجع به کارهای صبح روز بعد فکر کنید
وقتی فهمیدید بعد از بیدار شدن از خواب، چه کار باید انجام دهید، می توانید کاری کنید که بیشتر بخوابید. با کاهش فعالیت های صبح روز بعد، می توانید ساعت زنگدار خود را چند دقیقه دیرتر کوک کنید. اگر تصمیم دارید با اعضای خانواده خود صبحانه بخورید، شب قبل وسایل سر کار یا مدرسه خود را مرتب کنید.

۳ – ساعت داخلی بدن خود را بشناسید
اگر شب ها دیر بخوابید و صبح با ساعت زنگ دار بیدار شوید، ممکن است ندانید بدنتان به چند ساعت خواب نیاز دارد. به طور کلی بدن، با روش های خاصی ساعات خواب خود را تنظیم می کند، مثل پایین آمدن ناگهانی درجه حرارت بدن، کاهش ضربان قلب و ترشح هورمون ملاتونین در خون ۱ تا ۲ ساعت قبل از خواب. بیشترین این تغییرات در ساعت ۳ تا ۴ صبح رخ می دهد. سپس بدن خود را برای بیدار شدن آماده می کند. پس یکی از بهترین کارها برای بیدار شدن در صبح زود این است که شب ها ۷ تا ۸ ساعت بخوابید؛ مثلا اگر می خواهید ساعت ۶ صبح بیدار شوید و ساعت را برای این ساعت کوک کرده اید، باید ساعت ۱۰ شب بخوابید. این کار را چند هفته انجام دهید، بعد می بینید که بدون ساعت زنگ دار هم می توانید از خواب بیدار شوید. 

۴ – تحت نظر پزشک ملاتونین مصرف کنید
بدن به طور خودکار هورمون ملاتونین را برای خوابیدن ترشح می کند. هورمون ملاتونین را هورمون خواب می گویند. شما می توانید تحت نظر پزشک از مکمل های حاوی ملاتونین نیز برای کمک به ساعت درونی بدنتان استفاده کنید. بعد از چند شب مصرف این مکمل، شما زود به خواب می روید و زود از خواب بیدار می شوید. اما این را باید بدانید که ملاتونین برای همه کم خوابی ها مناسب نیست و در برخی مصرف کنندگان، خواب آلودگی در روز بعد دیده شده است. افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی، دیابتی ها، افراد مصرف کننده قرص های ضدبارداری، داروهای گشادکننده عروق، داروهای آرام بخش و برخی داروهای فشارخون نباید خودسرانه اقدام به مصرف مکمل ملاتونین نمایند و حتما باید با پزشک در این رابطه مشورت کنند.

۵ – قبل از رفتن به رختخواب، تلویزیون نبینید
یکی از راه هایی که می توان صبح زود بیدار شد، این است که به مقدار کافی شب ها بخوابید و قبل از خواب آرامش داشته باشید. اگر قبل از خواب، تلویزیون ببینید یا با کامپیوتر کار کنید، به سختی می خوابید. حداقل یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب، از این وسایل استفاده نکنید.

۶ – نور روشنی را در اول صبح ببینید
همان طور که گفته شد، تماشای تلویزیون قبل از خواب، باعث می شود به سختی به خواب بروید. اما تماشای تلویزیون ۱ تا ۲ ساعت بعد از بیدار شدن، می تواند به تنظیم ساعت بدن کمک کند و این طوری می دانید که زمان بیدار شدن است. در روزهای آفتابی، با تابش نور خورشید بیدار شوید و در روزهای ابری، توسط نورهای مصنوعی از خواب بیدار شوید. پیاده روی کردن در صبح زود و یا خوردن صبحانه در هوای آزاد، باعث بهتر شدن خلق و خو و بهتر خوابیدن در شب می شود.

۷ – کارهای شب خود را بررسی کنید
ببینید چه چیزی در شب با برنامه خواب و بیداری شما تداخل می کند. شما باید مجددا فعالیت هایتان را برنامه ریزی کنید، برای مثال اگر تنها زمانی که می توانید به کلاس ورزشی بروید، بعد از خوردن شام است، باید بدانید که این کار می تواند باعث کم خوابی شما گردد. پس بهتر است صبح زود، ورزش کنید. بر اساس ارزیابی موسسه خواب، حدود ۱ نفر از ۴ نفر فرد بزرگسال معتقدند که برنامه های کاری آنها باعث می شود که خواب کافی نداشته باشند. 

۸ – کیفیت خواب خود را بسنجید
اختلالات خواب همانند آپنه خواب و یا آلرژی ها و افسردگی ها می توانند باعث پایین آمدن کیفیت خواب شوند. اگر شما به سختی می خوابید و به سختی از خواب بیدار می شوید و در طول روز خسته و خواب آلود هستید، نشان دهنده پایین آمدن کیفیت خواب شما می باشد. بهتر است نزد یک پزشک بروید تا ببینید مشکل کم خوابی شما مربوط به یک بیماری است یا نه. 

۹ – ساعت زنگ دار را دورتر قرار دهید
اگر ساعت زنگدار را نزدیک رختخواب خود بگذارید، موقع زنگ زدن بدون برداشتن سر از بالش می توانید آن را خاموش کنید و دوباره بخوابید. بنابراین بهتر است ساعت زنگ دار را کمی دورتر از رختخواب خود بگذارید تا وقتی زنگ زد، مجبور شوید از جایتان بلند شوید و آن را خاموش کنید. با این کار کمی هوشیار می شوید و می توانید دیگر نخوابید. 

۱۰ – نظم خواب و بیداری را در تعطیلات نیز رعایت کنید
اگر شب های جمعه تا دیروقت بیدار بمانید و روز جمعه به دلیل تعطیل بودن، دیر از خواب بیدار شوید، با این کار نظم خوابیدن و ساعت درونی بدن شما به هم می ریزد و تمامی هفته بعد، خواب‌آلود خواهید بود. لذا در روزهای تعطیل هم مانند سایر روزهای هفته، سر همان ساعت مشخص بخوابید (دیر نخوابید) و سر همان ساعت معین بیدار شوید تا تنظیم ساعت داخلی بدن شما به هم نریزد. بر اساس تحقیقات، داشتن یک خواب خوب در تعطیلات باعث خوب خوابیدن و خوب بیدار شدن در طی هفته بعد می گردد.

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    شما به این سایت چه امتیازی می دهید
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 18
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 44
  • بازدید سال : 203
  • بازدید کلی : 15,574
  • کدهای اختصاصی
    خطاطي نستعليق آنلاين

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    اوقات شرعی