loading...
ایران هلو
رضا علوی بازدید : 71 شنبه 20 دی 1393 نظرات (0)

Windows Key+Arrow: حرک دادن صفحه به طرفین

یکی از بهترین ویژگی‌های ویندوز 7 که در ویندوز 8 هم تکرار شده است، قابلیت روانه کردن صفحه‌ها به کناره‌هاست که با اینکار می‌توان بدون دردسر صفحه نمایش را دقیقا از نیم بین دو برنامه تقسیم کرد. برای انجام اینکار با موس زحمت زیادی باید بکشید، اما بهتر است تنها با فشردن کلیدهای ترکیبی Windows + Left Arrow و  Windows + Right Arrow اینکار را براحتی انجام دهید. در ضمن با ترکیب دو کلید Window + Down Arrow می‌توانید صفحه را کوچک و با ترکیب Windows + Up  Arrow صفحه را بزرگ کنید.

Shift+Arrow: هایلایت کردن متن

با وجود تاچ پدهای غیر دقیق امروزی و پرشهایی که هنگام استفاده از آنها رخ می‌دهد، معمولا انتخاب متن مورد نظر کمی با دشواری روبروست، اما برای انجام اینکار راه ساده‌تری هم وجود دارد، تنها کافیست هنگامی که کلید شیفت را پایین نگه داشته‌اید با کلیدهای جهتی به هر قسمتی که می‌خواهید حرکت کنید و متن مورد نظرتان را انتخاب کنید. بعلاوه با دکمه‌های CTRL + B و CTRL + I هم می‌توانید به ترتیب متن انتخاب شده را Bold  یا Italic کنید.

Alt+F4: بستن پنجره

چه نیازی است که به بالاترین قسمت هر پنجره برویم و برای بستنش روی ضربدر کلیک کنیم؟ تنها کافیست با ترکیب این دو دکمه با هم پنجره‌های باز را ببندیم، به یاد داشته باشید که  CTRL + W هم تمام اپلیکیشنهای باز را می‌بندد.

CTRL+SHIFT+T: بازگرداندن تب بسته شده مرورگر

خیلی وقتها شده که در یک مرورگر تب‌های زیادی را باز کرده‌ایم و از آنهمه شلوغی کلافه شده و شروع به بستن این تب‌ها می‌کنیم، اما ناگهان متوجه می‌شویم که تب مهمی را بسته‌ایم. در این مواقع می‌توانید با فشردنCTRL + SHIFT + T در هر یک از مرورگرهای مشهور چون کروم، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر آخرین تب بسته شده را بازگردانید.

Windows Key+L: قفل کردن کامپیوترتان

این کلیدهای میانبر برای زمانهایی مناسب است که در محیطی از کامپیوتر خود استفاده می‌کنید که نمی‌خواهید کس دیگری از آن استفاده کند، پس هنگام ترک سیستم خود تنها با فشردن کلید  Windows Key + L می‌توانید سیستم را به حالت قفل ببرید.

Windows Key+M: کوچک کردن تمام پنجره‌ها

 فرقی نمی‌کند که چند تا درایو دارید و چقدر فضای خالی برایتان مانده است، تقریبا همه ما از تنبلی یا هر دلیل دیگری کلی فایل روی دسکتاپ خود ذخیره داریم که وقتی تعداد زیادی پنجره باز باشد دسترسی به آنها دشوار خواهد بود، پس تنها با فشردن Windows Key+M می‌توانید تمام پنجره‌های باز را به یکباره کوچک کنید.

Shift+Space: انتخاب ردیف در اکسل

وقتی که در حال ویرایش یک صفحه گسترده مثل اکسل یا Google Docs هستید، هایلایت کردن سلولها با موس زمان بر و اعصاب خورد کن است، پس بهتر است به جای آن کلیدهای ترکیبی Shift + Space را برای انتخاب یک ردیف کامل بفشارید. برای انتخاب ردیفهای بالایی و پایینی هم می‌توانید از CTRL + Shift + Up یا  CTRL + Shift +Down استفاده کنید. برای خارج کردن ردیف از حالت انتخاب نیز می‌توانید از CTRL + Del استفاده کنید.

Alt+Left Arrow: برگشتن به صفحه قبل در مرورگر

قطعا همه ما از دکمه بک و فوروارد روی مرورگر خود بیشترین استفاده(البته برای ما کاربران ایرانی رفرش بیشتر استفاده می‌شود) را داریم. خیلی راحت با وجود دکمه‌های ترکیبی ALT + Left Arrow برای بازگشت و ALT + Right Arrow برای فوروارد می‌توانیم این عملیات را سریعتر انجام دهیم.

CTRL+D: بوک مارک کردن یک صفحه

بوک مارک کردن به کار خیلی‌ها می‌آید و می‌توانید با فشردن این دو کلید به صورت همزمان در مرورگرهای کروم، فایر فاکس و اینترنت اکسپلورر ، صفحه مورد نظر خود را به علاقه‌مندی‌های خود بی‌افزایید.

CTRL+Shift+B/O: نشان دادن منوی بوک مارکها

پس از بوک مارک کردن سایت مورد نظرتان، پیدا کردن آن در بین آنهمه صفحه دشوار است. پس با فشردن کلیدهای CTRL + Shift + O می‌توانید تنها در کروم، صفحه کاملی از منوی بوک مارکها داشه باشید، اما با فشردن CTRL + Shift + B می‌توانید در سه مرورگر کروم، فایرفاکس و IE نوار بوک مارکها را ببینید.

F2: تغییر نام فایلها

دلایل زیادی برای تغییر نام یک فایل وجود دارد. دلیلش هر چی که باشد، می‌توانید با انتخاب آن فایل و فشردن دکمه F2 نام آنرا تغییر دهید.

برای تغییر نام چند فایل هم تمام آنها را انتخاب کرده و F2 را می‌فشارید، سپس نام جدید را وارد کرده و اینتر می‌زنید. به این ترتیب نام تمام فایلهای انتخابی، یکسان شده و با شماره‌ای در پرانتز ترتیب می‌شود.


رضا علوی بازدید : 65 شنبه 20 دی 1393 نظرات (0)

1. عدم استفاده از عینک آفتابی

برای جلوگیری از آفتاب سوختگی، همیشه از کلاه و عینک آفتابی استاندارد استفاده نمایید. اشعه ماوراء بنفش خورشید باعث تخریب شبکیه چشم شده و ریسک آب مروارید را افزایش می دهد. طبق گفته پروفسور Vinay Aakalu خطر سرطان پوست پلک افزایش می یابد. موقع بازی اسکی یا حمام آفتاب اشعه های مضر خورشید نوعی آفتاب سوختگی در غشاء مخاطی قرنیه ایجاد می کنند، که در پی آن فرد دچار درد، تاری دید و آبریزش از چشم خواهد شد.

 2. استفاده بیش از حد از قطره چشم

بعضی از قطره های چشمی قرمزی چشم را برطرف می کنند، اما پس از مدتی چشم دچار تورم می گردد. بدین معنا که که پس از چند ساعت به خوبی عمل نمی کنند و باعث انقباض رگ های خونی شده که چشم از قبل هم قرمز تر خواهد شد.

 3. چشم های خشک

در حدود ۳/۵ میلیون زن و ۱/۵ میلیون مرد در ایالات متحده آمریکا از خشکی معمول تا شدید چشم رنج می برند. قطره های روغنی که دارای مواد نگهدارنده هستند و چندین مرتبه در روز استفاده می شوند، به چشم آسیب می رسانند. هر چند پک های تولید کننده اشک مصنوعی گران ترند، اما میزان مصرف آنها می تواند بیش از ۴ بار در روز باشد و ارزش بیشتری دارند. باید این قطره ها در یخچال نگهداری شوند. خنکی قطره حس خوبی به چشم می بخشد و چشم فرد دچار خارش نمی گردد. این افراد باید از یک دستگاه رطوبت ساز در منزل استفاده کنند.

 4. نشستن طولانی مدت پشت کامپیوتر

پلک زدن به جریان آب در چشم کمک می کند. اما زمانی که فرد به مانیتور کامپیوتر خیره می شود، کمتر از حد معمول پلک می زند. این در حالی است که هر فردی ۱۲ تا ۱۵ بار در دقیقه پلک می زند. پس با خیره شدن به مانیتور تعداد دفعات پلک زدن کاهش می یابد. در این صورت آب چشم تبخیر شده، چشم آلوده و دچار سوزش و آبریزش می شود. اگر فرد به مدت طولانی متنی را با فونت ریز بخواند یا مطلبی را روی موبایل خود مرور کند، چشمش آسیب دیده یا به نزدیک بینی دچار خواهد شد.

 5. بی توجهی و عدم رسیدگی به لنز

تمیز نمودن لنز باید با محلول شستشوی لنز انجام شود. هرگز لنز را با آب نشویید. موقع استحمام یا در استخر و دریا لنزها را از چشم خارج نمایید. اکثر چشم پزشکان لنز های یکبار مصرف را توصیه می کنند. برای اینکه چشم اکسیژن کافی دریافت کند موقع خواب آنها را از چشم در آورید. در زمان خرید لنز، حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. در غیر این صورت لنز مناسب نخواهد بود و ریسک عفونت چشم افزایش می یابد و در زمان خارج ساختن لنز، قرنیه خراش برداشته و دچار نوعی باکتری می گردد.

 6. استفاده از لوازم آرایشی تاریخ گذشته یا با آرایش خوابیدن

بعد از هر ۳ ماه ریمل و خط چشم خود را استفاده نکنید، موقع خواب هم آرایش چشم را پاک کنید.

 7. عدم استفاده از عینک ایمنی

برخی افراد عینک ایمنی را فقط موقع شنا کردن به چشم می زنند. در حالی که طبق توصیه پزشکان، حتی زمان چمن زدن، نجاری یا تعمیر خانه باید عینک ایمنی به چشم زد تا مانع ورود خار و خاشاک به چشم شده و در نتیجه قرنیه خراش بر ندارد.

 8. سیگار کشیدن

به دلایل متعددی سیگار نکشید. اما دلیلی مهمتر اینکه، سیگار کشیدن ریسک آب مروارید و تخریب شبکیه را افزایش می دهد. عاملی که توانایی بدن را برای رساندن مواد غذایی و اکسیژن کافی به بافت ها دچار اختلال می کند، در این میان بافت چشمی هم بی بهره نخواهد ماند.

 9. عدم انجام معاینات چشمی

حتما به طور مرتب به چشم پزشک مراجعه کنید. به خصوص اگر مبتلا به دیابت یا فشار خون بالا هستید. دیابت کنترل نشده می تواند منجر به کوری فرد شود.

 10. نادیده گرفتن علائم

تاری دید، درد، کاهش بینایی، قرمزی و سوزش چشم به خودی خود برطرف نمی گردد. اگر با هر یک از این علائم روبرو شدید، حتما به چشم پزشک مراجعه نمایید. مثلا اگر فردی شیئی را می بیند ولی کمی بعد تار می بیند، باید بداند که شاید برای شبکیه چشمش مشکلی پیش آمده است. اگر فرد تعلل بورزد تشخیص سخت تر خواهد بود و چشم وی باید جراحی شود.

رضا علوی بازدید : 68 شنبه 20 دی 1393 نظرات (0)

اگر قرار باشد خود را برای یک مسافرت روزانه یا حتی طولانی آماده کنید، اولین چیزی که ذهن شما را درگیر می کند، وسیله نقلیه ای است که برای سفر انتخاب می کنید. ماشین های مختلف، تجربه های متفاوتی از سفر را رقم می زنند، اما به دلایل مختلف که قیمت خودرو اصلی ترین آنهاست، همه نمی توانند بهترین ها را انتخاب کنند. گشت و گذار در دنیای وب نیز بر همین قاعده استوار است و انتخاب شما برای این گشتزنی ها بسیار اهمیت دارد. با این تفاوت که از خودروهای رنگارنگ خبری نیست و این مرورگرها هستند که فرمان هدایتشان در دست شماست. البته در انتخاب مرورگرها هیچ محدودیتی ندارید، زیرا رایگان هستند. پس بهتر است برای گشتزنی در دنیای وب به جای پیکان، پشت فرمان پورشه بنشینید.

پرسش این است که آیا همه مرورگرهای وب یکسان عمل می کنند؟ بعضی پاسخ مثبت می دهند و عده ای دیگر بر مبنای تعصبات شخصی شان از مرورگر مورد علاقه خود دفاع می کنند، اما بسیاری از کاربران هیچ اطلاعی در این زمینه ندارند. همه می دانیم که دانلود مرورگرها بسیار ساده و رایگان است و هرکسی می تواند با توجه به نیازش بهترین را انتخاب کند، اما مساله اصلی این است که پس از مدتی کاربران به استفاده از یک مرورگر خاص عادت می کنند و دیگر مرورگرها را نادیده می گیرند. در صورتی که یک مرورگر خوب باعث می شود در وقت و انرژی شما به طور چشمگیر صرفه جویی شود. در این ایمیل با وسایل نقلیه دنیای وبگردی بیشتر آشنا می شوید تا بهترین را انتخاب کنید.

رضا علوی بازدید : 67 شنبه 20 دی 1393 نظرات (0)

تصمیم‌گیری سریع

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم آنلاین،یک فرد باهوش در موقعیت‌های مختلف بسرعت تصمیم‌های درست می‌گیرد. در حقیقت با درک سریع روابط و بینش صحیح خود بسرعت تصمیم‌گیری‌های عاقلانه‌ای می‌گیرد. 

خودشناسی

افراد باهوش به تمام زوایای وجود خود واقف هستند و نقاط قوت، ضعف شخصیت و همچنین ارزش‌های خود را بخوبی می‌شناسند. بزرگی می‌گوید: «کسی که دیگران را می‌شناسد عاقل است، اما کسی که خودش را می‌شناسد باهوش و زیرک است». آنها می‌دانند تا زمانی که خود را بخوبی نشناسند نمی‌توانند در زندگی موفق باشند. 

اندیشه صحیح

کسی که باهوش است هرگز تجربه بدی را دوبار تکرار نمی‌کند و از گذشته خود درس می‌گیرد. او بسرعت می‌فهمد که چه چیزی کارکرد درست دارد و چه چیزی درست پیش نمی‌رود و قبل از این‌که دست به کاری بزند بخوبی درخصوص آن فکر می‌کند و همچنین وقتی کاری را انجام می‌دهد به نتایج آن کاملا فکر می‌کند تا مشکلات احتمالی را ارزیابی کند.

رضا علوی بازدید : 71 پنجشنبه 18 دی 1393 نظرات (0)

زمانی که در حال نوش جان کردن میوه یا سبزی خوش رنگ و لعابی بوده اید چقدر به رنگ آن توجه کرده اید؟ مثلا از خودتان پرسیده اید سیب سرخی که رنگ زیبایش هر کسی را به خوردن آن برانگیخته می کند، چه ویژگی های تغذیه ای دارد یا پرتقال توسرخ یا نارنجی رنگی که آدم را یاد رنگ زیبای خورشید دم غروب می اندازد، اصلا چرا این رنگی و این رنگ بیانگر چه ویژگی های تغذیه ای است؟ و اصلا چرا متخصصان تغذیه تنوع غذایی را پیشنهاد کرده و معتقدند بهترین رژیم غذایی، برنامه ای است که تنوع غذایی در آن رعایت شده باشد؟ همین حالا جواب همه این سوال ها را می خوانید.

رعایت تنوع غذایی بهترین الگوی تغذیه ای است. به این دلیل که ترکیبات غذایی لازم در اختیار بدن قرار می گیرد. انتخاب و مصرف انواع میوه و سبزی نیز از این قاعده مستثنی نیست. به این معنی که با خوردن میوه ها و سبزی های مختلف نیاز بدن به انواع ترکیب های ضروری تامین می شود، اما با آگاهی از ترکیب هر یک از میوه ها و سبزی ها می توانید برنامه متنوعی داشته باشید. یکی از راه های شناخت ویژگی های تغذیه ای میوه ها و سبزی ها، رنگ آنهاست. در علم تغذیه رعایت تنوع غذایی از روی رنگ مواد غذایی به "تغذیه رنگین کمانی" معروف است. به همین دلیل رنگ های اصلی موادغذایی را به هفت رنگ اصلی تقسیم بندی می کنند.

هر رنگ،یک نشانه

هر رنگ، بیانگر ویژگی خاصی در خوراکی هاست، اما همه رنگ ها نشانه وجود نوعی آنتی اکسیدان در خوراکی مورد نظر است. در واقع هر یک از رنگ ها متعلق به نوعی آنتی اکسیدان است. اگر یادتان رفته، یادآوری کنیم که آنتی اکسیدان ها اصلی ترین عوامل از بین برنده رادیکال های آزاد (از عوامل اصلی ابتلا به سرطان) هستند. بنابراین با رعایت تنوع رنگی در مصرف میوه ها انواع آنتی اکسیدان ها را دریافت خواهید کرد، اما هر رنگ ویژگی خاصی دارد و در پس رنگ هر یک از میوه ها، یک دنیا حرف ناگفته نهفته است.

 

رضا علوی بازدید : 70 پنجشنبه 18 دی 1393 نظرات (0)

رویداد: مصاحبه شغلی
چه بخوریم: سویا


اگر مصاحبه بزرگ و مهمی را پیش رو دارید، بهتر است با اعصاب آرام به محل مصاحبه بروید. محققان دانشگاه مک گیل در شهر مونترال کشور کانادا، دریافتند غذاهایی که حاوی تریپتوفان (یک اسیدآمینه ضروری) است، موجب افزایش اعتماد به نفس درون تان می شود و به شما کمک خواهد کرد تا همه چیز بخوبی و در جهت مثبت، حرکت کرده و پیش رود. 

منابع غذایی زیادی وجود دارد که حاوی تریپتوفان است، مانند گوشت مرغ و ماهی قزل آلا، امّا سویای برشته شده سرشار از تریپتوفان است و می توان آن را به عنوان یک میان وعده خوشمزه و مغذی، درست پیش ازانجام مصاحبه مصرف کرد.

رویداد: امتحان
چه بخوریم: غلّات صبحانه


هنگام آماده شدن برای امتحان، سعی کنید از غلّات کامل استفاده کنید تا ذهن شما تقویت شود. غلّات صبحانه، نه تنها منبع فوق العاده ای از انرژی است، که به تمرکز و هوشیاری شما در جلسه امتحان کمک شایان توجهی می کند، بلکه منبعی غنّی از فولات نیز هست که سرعت شما در پردازش اطلاعات و یادآوری آنها افزایش می دهد. 

هرچند از لحاظ تکنیکی نمی توان آدامس را جزء غذاها محسوب کرد، امّا تحقیقات صورت گرفته نشان داده است که جویدن آدامس پیش از آغاز امتحان، نمرات فرد را افزایش داده و حافظه را حدود 35درصد بهبود می بخشد.

رویداد: اوّلین جلسه با خواستگار
چه بخوریم: چای بابونه


طبیعی است که در اوّلین دیدار با خواستگار، کمی عصبی بوده و استرس داشته باشید. حال این نگرانی می تواند منفی یا حتّی مثبت باشد. با این وجود نیازی نیست تا ژست شجاع بودن و بی خیالی بگیرید. به جای آن، پیش از دیدار، یک فنجان چای بابونه بنوشید. 

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، اثرات آرامبخش گل بابونه، آنقدر قدرتمند است که می تواند علائم خفیف تا متوسط اختلال اضطرابی را کاهش دهد. در واقع به شما کمک می کند تا جلسه را به آرامی به پایان برسانید.

رویداد: شرکت در جلسه خانوادگی برای حل مشکل
چه بخوریم: گردو


در حالیکه بسیاری از اختلافات را می توان با حرف زدن حل و فصل نمود، امّا بحث های جدّی و مداوم، می تواند به روابط ،آسیب زده و شادی شما را تحت تاثیر قرار دهد. به جای آنکه از کلمات و جملات پشیمان کننده در طول یک بحث داغ و آزاردهنده استفاده کنید، بهتر است با کنترل خشم و عصبانیت خود، بحث را در جهت درست هدایت کنید. 

تحقیقات نشان داده است که کمبود امگا-3 می تواند به رفتار پرخاشگرانه دامن بزند. این درحالی است که مطالعات ژاپنی ها نشان می دهد که زنان با مصرف روی، می توانند خشم و عصبانیت خود را تحت کنترل خود قرار دهند. 

برای آنکه بتوانید هر دو ماده مغذی را با هم مصرف کنید، هنگامی که احساس کردید خونتان دارد به جوش می آید، سراغ گردو بروید. گردو، پیش از آغاز بحث در رابطه با یک مشکل، به آرامش شما کمک خواهد کرد.

رویداد: رابطه شکست خورده
چه بخوریم: ماهی های چرب


یک رابطه شکست خورده می تواند به طور طبیعی، به افسردگی و احساس منفی منجرشود؛ رویه ای که فرد را به آرامی نابود کند. در حالیکه این احساسات غیر قابل اجتناب است و کنار آمدن با آن به گذشت زمان نیاز دارد، بهتر است برای سپری کردن این دوران سخت، به سراغ ماهی های چرب، چون قزل آلای وحشی و ماهی تُن بروید. 

این ماهی ها، منبع غنی اسیدهای چرب اُمگا-3 و ویتامین های B12 است؛ هر دوی آنها به بهبود خُلق و خوی شما و کاهش افسردگی کمک می کند.

رویداد: شرکت در مراسم سوگواری
چه بخوریم: دمنوش گل گاوزبان


شرکت در مراسم سوگواری و برخورد با همراهان داغدیده کار سختی است و معمولا افراد در این گونه مواقع دجار ناراحتی هایی چون افزایش فشار خون و تپش قلب میی شوند . در این گونه مواقع خوردن یک فنجان گل گاورزبان دم کرده همراه با نبات و چند قطره آبلیمو به آرامش شما کمک زیادی می کند .
 

رویداد: تصمیم گیری های بزرگ
چه بخوریم: ماست


اگر می خواهید تصمیم بزرگی در زندگی تان بگیرید، حال چه در رابطه با شغل، روابط، یا امور مالی تان باشد، مهم است که وضوح ذهنی و تمرکز خود را افزایش داده، تا بتوانید درست و منطقی تصمیم بگیرید. برای این کار، می توانید ماست بخورید که سرشار از یُد و روی است و می تواند عملکرد ذهنی شما را بهبود بخشد. 

محققان دانشگاه تورنتو، همچنین دریافته اند که باکتری پروبیوتیک یافت شده در برخی از انواع ماست، می تواند اضطراب را کاهش داده و به فرد در گرفتن تصمیم درست، کمک نماید.

رضا علوی بازدید : 64 چهارشنبه 17 دی 1393 نظرات (0)

همه خیال می کنیم وقتی می خوابیم همه اعضای بدن هم زنگ خاموشی می زنند و همه با هم به استراحت دسته‌جمعی می پردازیم. اما این تصور اشتباه است. ما می خوابیم و برخی اعضای بدنمان همچنان بیدار هستند و سر خود فعالیت هایی انجام می دهند که ما روحمان هم خبردار نمی شود. 

کلیه‌ها سرعت خود را کاهش می دهند 

در طول روز، کلیه ها بسیار سریع کار می کنند و به موجب آن آدم بارها دستشویی می رود. اما در طول شب و هنگام خواب، کلیه خیلی خوب می داند که ما باید استراحت کنیم و برای اینکه بدخواب نشویم، سرعت فعالیت های خود را کم می کند. البته این کار باعث می شود تا از فیلتر کردن سموم از خون هم دست بکشد. اما به محض بیدار شدن، این ارگان دوباره به وضعیت نرمال و سرعت زیاد خود باز می گردد. برای همین است که وقتی از خواب بیدار می شویم، نخستین کاری که می کنیم رفتن به دستشویی است. ادرار صبحگاهی اصولا تیره تر و بدبو تر از ادرار معمولی است. 

دندان قروچه کردن 

به هم ساییدن دندان ها در خواب دو دلیل دارد. یکی به واسطه استرس و تشویشی است که فرد دارد. این نوع دندان به هم کشیدن موقتی و در مواقع خاص (هنگام اضطراب) صورت می گیرد. نوع دوم برای افرادی است که هر شب این فعالیت را در خواب انجام می دهند و دلیل آن نیز این است که فک و دندان های آنها توازن و هم‌ردیفی استاندارد را ندارد. این کار می تواند موجب شکسته شدن دندان ها بشود. 

حرکات چشم 

هر 90 دقیقه، بدن انسان 5 فاز مختلف خواب را تکرار می کند. آخرین آنها نیز فازی است که با نام «حرکات سریع پلک» - (REM) – شناخته می شود. در طول این زمان، شما در حال خواب دیدن هستید اما نمی دانید که چشم های شما دایم در حال حرکت و بالا و پایین شدن است. 

 داستان سازی در خواب 

برخی از رویاهای آدم ها شکل واقعی دارند اما برخی دیگر بسیار عجیب و درهم هستند. بسیاری از انسان ها دیگر به تعبیر خواب های خود علاقه ای ندارند و اینکه هر روز، به دنبال یافتن معانی تصاویری که در خواب دیده اند، باشند برایشان خسته کننده است. اما باید بدانید در سال جاری میلادی، دانشمندان علمی بودن خواب دیدن را تایید کرده اند و اتفاقا مقوله سرگرم کننده و بسیار جالبی هم هست. 

هورمون رشد انسان ها 

شاید زیاد شنیده باشید که خانم ها می گویند برای اینکه چهره شان شاداب بشود یا آرایش روی صورتشان بنشیند، باید کمی بخوابند. این مساله کاملا علمی است و صحت دارد اما شاید این خانم ها خودشان هم ندانند چرا باید این کار را انجام دهند. وقتی شما شب خوب می خوابید، بدن شما هورمون رشد تولید می کند که موجب جوان‌سازی پوست و استحکام استخوان ها می شود.  به همین دلیل، وقتی از خواب بیدار  می شوید، صورت در وضعیت بهتری قرار دارد. 

سندروم انفجار سر 

آیا تاکنون برایتان پیش آمده است، بخوابید و ناگهان در سر خود صدای انفجار مهیبی بشنوید؟ این صدا گویی از اعماق مغز به گوشتان می رسد. این باعث می شود ناگهان از رختخواب بیرون بپرید و ببنید منبع این صدا کجا بوده و چه اتفاقی در کدام گوشه خانه روی داده است. این پدیده به سندروم انفجار سر معروف است. 
 
سندروم انفجار سر نوعی اختلال شنیداری هیپناگوژیک نادر است. مبتلایان به این سندرم معمولا صدای بسیار بلندی مانند انفجار بمب، شلیک اسلحه، نواختن سنج، صدای زنگ یا گونه‌ای صدای بلند و ناشناخته را در هنگام خواب می‌شنوند، به شکلی که احساس می‌شود منشا این صدا داخل سر است. 
 
این صدا معمولا در ساعات اولیه خواب احساس می‌شود و لزوما به دلیل خواب دیدن نیست. اگرچه صدای شنیده شده بسیار بلند است ولی معمولا با هیچ دردی همراه نیست. تعداد حملات بیماری معمولا ثابت نیست ولی پس از تعدادی حمله در طول یک دوره چند روزه یا چند هفته‌ای معمولا یک دوره چند ماهه بهبود مشاهده می‌شود. مبتلایان به طور معمول نوعی احساس ترس و اضطراب را قبل و بعد از حمله احساس می‌کنند که به همراه افزایش ضربان قلب است. 
 
حملات معمولا با مشاهده تابشهای نور و اختلال در تنفس همراه است. مبتلایان ممکن است در هنگام حمله سندرم دچار ناتوانی در ادراک صداهای اطراف و یک نمونه خفیف فلج خواب شوند. 
 
هیچ درمان شناخته شده‌ای برای این سندرم وجود ندارد و دلایل آن ناشناخته است، اما برخی روان شناسان آن را به خستگی ربط می‌دهند. موارد این سندرم در میان تمامی سنین در هر زنان و مردان مشاهده شده است. اگرچه زنان اندکی بیشتر از مردان به آن مبتلا می‌شوند و معمولا در سنین بالای پنجاه سال رایج تر است. 

احساس پرت شدن از بلندی 

هنگامی که از فرط خستگی در رختخواب دراز می کشید تا کمی استراحت کنید. ناگهان بدون اینکه خودتان هم بدانید خوابتان می برد و در همان ثانیه های اول خواب می بینید از یک بلندی یا از جایی در حال پرت شدن به پایین هستید. این تکان در حالت خواب و بیدار صورت می گیرد. بیشتر هم در مواقعی که انسان بسیار خسته است روی می دهد زیرا مغز پیش از اینکه بدن به خواب برود، می خوابد. 

لمس شدن بدن 

برعکس مورد قبلی نیز در بدن روی می دهد؛ یعنی قبل از اینکه مغز بخوابد، بدن خوابش می برد و این پدیده موجب می شود تا وقتی صبح از خواب بیدار می شوید، بدنتان فلج باشد. یا به اصطلاح خواب رفته باشند و نتوانید تا چند ثانیه آنها را تکان دهید. 

راه رفتن در خواب 

هنگامی که جسم و مغز با هم در جایی در میانه خواب و بیداری گرفتار می شوند، انسان اقدام به راه رفتن در خواب می کند. این رفتار برخلاف دیگر رفتارهای خواب، بسیار خطرناک است. افرادی که در خواب راه می روند بدون هوشیاری همه کار انجام می دهند، از غذا خوردن گرفته تا رانندگی که می تواند نتایج بسیار خطرناکی در پی داشته باشد. 

تکان شدید در خواب 

مواقعی پیش می آید که انسان بدون اینکه بداند چرا ناگهان در خواب به طور شدید تکان می خورد و به واسطه این تکان از خواب می پرد. دانشمندان دلیل این مساله را کشف نکرده اند. اما می توان آن را نوعی از اختلالات خواب همانند حس پرت شدن از ارتفاع دانست. 

باریک شدن گلو 

هنگامی که انسان می خوابد، گلوی او باریک تر می شود تا ماهیچه‌ها استراحت کنند. در بسیاری موارد این روند به خروپف کردن می انجامد. این باریکی منجر به قطع موقتی تنفس می شود به همین دلیل است که انسان هادر طول خواب به روش های مختلف نفس می کشند. 

حرف زدن در خواب 

حدود 5 درصد از کودکان در خواب حرف می زنند. این پروسه اصولا در دوساعت اول خواب طرف صورت می گیرد. برخی افراد فقط زمزمه می کنند و صدای واضحی از آنها شنیده نمی شود. اما بعضی ها کاملا واضح حرف می زنند. البته این رویداد کمتر از یک دقیقه روی می دهد و ادامه‌دار نیست. 

تکرار خواب 

بسیاری از انسان ها در طول زندگی ممکن است با این پدیده مواجه شوند که یک خواب را بارها ببینند. اگر این اتفاق برای شما روی داده است، احتمالا مغزتان در حال خالی کردن خود از برخی فکرها است که عموما هم شامل فکرهای آزاردهنده و بد است. تا زمانی که این خاطره ها از ذهن شما پاک نشده باشند، این رویاها مدام در خواب برای شما تکرار خواهند شد.  

نوشتن در خواب 

آیا تاکنون شده یکی از دوستان یا آشنایان از شما بپرسد چرا نصفه شب برای او پیغام یا ایمیل ارسال کرده اید؟ اما شما حتی روحتان هم خبر ندارد که چنین کاری کرده باشید؟ این کاری است که احتمالادر خواب انجام داده اید. بسیاری از انسان های کنونی، لپ‌تاپ یا موبایل خود را نیز به رختخواب می برند و به جای اینکه در خواب راه بروند یا حرف بزنند، معضل جدیدی پیدا کرده اند که نیمه های شب ایمیل، پیامک یا تکست برای دوستان خود ارسال می کنند. 

از دست دادن حس بویایی 

هرگز نمی توانید بیدار شدن خود از خواب را گردن استشمام بوی خاصی بیندازید. به دلایل مختلف، بو نمی تواند موجب بیدار شدن کسی بشود. هنگامی که انسان می خوابد، بینی کار خود را تعطیل می کند. به همین دلیل است که بیشتر سیستم های هشدار دود و آتش سوزی، به جای بو با صدای زیاد شما را بیدار می کنند.

رضا علوی بازدید : 68 چهارشنبه 17 دی 1393 نظرات (0)

درمان‌های سریع و خانگی پوست، فواید زیادی دارند. اما چون اینترنت را بعنوان منبع اصلی راهنمایی، نکات و دستورالعمل‌ها در نظر می‌گیریم، آنچه که در خانه درست می‌کنیم، همیشه چیزی نیست که در دراز مدت بتواند به پوستمان کمک کند.
 
این ۱۰ محصول و مواد تشکیل دهنده‌ مختلف، از بدترین موادی هستند که باعث خشکی و سوزش پوست می‌شوند و ممکن است منجر به مشکلات جدی پوستی گردند.
 

1.جوش شیرین
 
در حالیکه بافت اسکرابی جوش شیرین شبیه محصولات لایه برداری است که می‌شناسیم و دوستشان داریم، PH آن برای استفاده روی پوست، بسیار بسیار قلیایی می‌باشد!
 
تعادل PH برای سلامتی پوست، بسیار ضروری است. PH پوست بطور طبیعی بین ۴.۵ تا ۵ است، در حالیکه PH جوش شیرین ۹ می‌باشد. استفاده از موادی که بیش از اندازه قلیایی هستند، به لایه‌ی محافظتی طبیعی پوست صدمه و آسیب می‌رساند.
 
این لایه برای دفع باکتری‌های مضر، بسیار مهم است. استفاده از جوش شیرین روی پوست، رطوبت پوست را به مقدار زیادی از بین می‌برد و همچنین توانایی پوست را برای ترمیم خودش کاهش می‌دهد.
 

2.اسپری مو
 
اکثر محصولات مو وقتی با پوست تماس پیدا کنند، می‌توانند باعث سوزش و جوش شوند، اما اسپری مو خطرناک‌تر است زیرا بعضی از مردم، از آن بعنوان جایگزینی برای اسپری تثبیت کننده‌ی آرایش استفاده می‌کنند!
 
ریختن کمی اسپری مو روی صورت وقتی که از آن روی مو استفاده می‌کنید، چیز مهمی نیست؛ اما اگر از آن روی صورت استفاده کنید، باعث خشک شدن پوست، مسدود شدن منافذ پوست، و تحریک پذیری آن می‌گردد.
 
از اسپری مو روی صورت استفاده نکنید و بجای آن محصولی را انتخاب کنید که واقعا برای فیکس کردن آرایش ساخته شده باشد.
 

3.خمیر دندان
 
خمیر دندان هم، یکی دیگر از درمان‌های سریع است که بیشتر از اینکه مفید باشد، مضر است! خمیر دندان پر از مواد تشکیل دهنده‌ای است که اگرچه ظاهرا ضرری برای پوست ندارند، اما باعث خشکی و تحریک پوست می‌شوند.
 
درست است که خمیر دندان جوش را خشک می‌کند، اما رطوبت نواحی اطراف آن را هم از بین می‌برد و از نظر شیمیایی، این پتانسیل را دارد که پوست را بسوزاند و باعث زخم‌های تیره‌ای شود که با هیچ درمان خانگی نمی‌توانید آنها را برطرف کنید. بجای آن، از داروی پراکسید بنزوئیل یا کمی روغن درخت چای استفاده کنید.
 

4.لیمو
 
PH آب لیمو ۲ است و در طرف دیگر مقیاس PH قرار دارد و بسیار بسیار اسیدی است!
 
همانطور که مکیدن لیمو می‌تواند مینای دندان‌ها را از بین ببرد، قرار دادن لیموی خالص بطور مستقیم روی پوست، لایه‌ی اسیدی پوست را تحریک می‌کند و از کار می‌اندازد. روغن‌های موجود در مرکبات در برابر نور، حالت سمی پیدا می‌کنند. یعنی قرار گرفتن در معرض نور خورشید، می‌تواند میزان سوزش و تحریک را به حدی زیاد کند که باعث سوختگی شود.

5.وازلین
 
وازلین می‌تواند به حفظ رطوبت در پوست‌های بسیار خشک و شکننده و همچنین محافظت از بریدگی‌ها، نیش حشرات و زخم‌های دیگر در برابر هوا کمک کند. اما یک درمان دراز مدت یا نرم کننده‌ی مناسب نیست.
 
بعد از استفاده از آن، پوست در ابتدا نرم‌تر بنظر می‌آید، اما به محض اینکه وازلین رطوبت را حفظ کند، این لایه‌ی نرم کننده ضخیم، کثیفی و آلودگی را نیز جذب می‌کند و در واقع می‌تواند در طول زمان باعث خشکی شود. زیرا جلوی هوا و رطوبت اضافی را می‌گیرد.
 
تکرار می‌کنم: وازلین در واقع پوست را مرطوب نمی‌کند، بلکه آنچه در حال حاضر در پوستتان وجود دارد را حفظ می‌کند، از جمله چیزهای بد و مضر را!
 

6.آب داغ
 
دوش آب داغ احساس خوبی دارد، اما رطوبت لایه‌ی بیرونی پوست شما را کاملا از بین می‌برد. آب داغ، روغن‌های طبیعی لایه‌ی اپیدرم را کاهش می‌دهد و لایه‌ی محافظتی که جلوی از دست رفتن رطوبت پوست را می‌گیرد، تخریب می‌کند و منجر به خشکی و عدم تعادل پوست می‌شود.
 
اگر شما بطور طبیعی، پوستی چرب یا پر جوش دارید، خشک کردن آن باعث واکنشی می‌شود که منجر به تولید چربی بیشتر در پوست می‌گردد. همیشه بجای آب داغ، از آب ولرم استفاده کنید و دوش‌های آب داغ را به حداقل برسانید، مخصوصا در زمستان که پوست، بیشتر مستعد خشکی و خارش می‌باشد.
 

7.پراکسید هیدروژن
 
پراکسید هیدروژن بعنوان یک ضد عفونی کننده‌ی ملایم در آسیب‌هایی مانند بریدگی و سوختگی بکار می‌رود و یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عفونت می‌باشد، اما برای درمان جوش مناسب نیست.
 
مواد اکسید کننده‌ای مانند پراکسید هیدروژن بخاطر ماهیت سایندگی‌شان، می‌توانند پوست را بسوزانند و بعلت فشار اکسیداتیو، باعث تاول پوست شوند. علاوه بر این، پراکسید هیدروژن یک ماده‌ی حساسیت زای شایع است که می‌تواند منجر به التهاب و سوختگی پوست گردد.
 

8.لوسیون بدن
 
پوست سایر قسمت‌های بدن شما ضخیم‌تر و مقاوم‌تر از پوست صورت شما است. به همین دلیل، اکثر لوسیون‌های بدن نسبت به مرطوب کننده‌های صورت، حاوی عطر بیشتر و مواد مغذی کمتری هستند.
 
این بدان معنا نیست که هر مرطوب کننده‌ی بدنی برای صورت نامناسب است، اما باید در مورد پوست لطیف صورت از موادی ملایم‌تر و با کیفیت‌تر از آنهایی که معمولا در لوسیون بدن بکار می‌روند، استفاده کرد.
 
از لوسیون‌های بدن معمولی حتی در مواقع ضروری، نباید در پوست‌های خشک استفاده کرد، زیرا مواد تشکیل دهنده‌ی آن‌ها در واقع می‌تواند منجر به خشکی بیشتر صورت، بسته شدن منافذ پوست، و واکنش‌های آلرژیک احتمالی شود.
 

9.شکر
 
ما می‌دانیم که خوردن بیش از حد قند و شکر برای پوست مضر است، اما استفاده از آن بعنوان اسکراب صورت خانگی نیز می‌تواند مخرب باشد!
 
پوست صورت بسیار نازک‌تر از پوست قسمت‌های دیگر بدن است. بنابراین با وجود آنکه شکر و روغن زیتون می‌توانند پاهای شما را صاف و زیبا کنند، اما بافت این دانه‌ها برای اپیدرم نازک و شکننده، بیش از حد زبر است.
 
این مسئله در مورد بسیاری از اسکراب‌ها و لایه‌بردارها نیز صدق می‌کند، حتی در مورد بعضی از آن‌ها که برای پوست صورت به بازار عرضه شده‌اند، آنها بیش از حد زبر هستند. آنها قرار است باعث صافی پوست شوند، اما لبه‌های زبر و تیزشان در پوست، بریدگی‌های کوچکی ایجاد می‌کند و باعث پیری زودرس پوست می‌شود.
 

10.الکل مالشی
 
الکل مالشی، مانند پراکسید هیدروژن یک ماده‌ی ضدعفوی کننده و ضد باکتری است، که بمنظور استریل زخم‌ها برای جلوگیری از عفونت، برای تمیز کردن خانه و… بکار می‌رود.
 
شاید چون روی پوست باعث حس خنکی و سوزن سوزن شدن می‌گردد، حس کنید که برای پوست مفید است، اما الکل از مهم‌ترین و خشک کننده‌ترین موادی است که نباید روی پوستتان بگذارید.
 
این ماده، DNA باکتری‌ها و سلول‌های پوست انسان را از بین می‌برد و منجر به خشکی و تولید سلول‌های مرده‌ی پوست می‌گردد. قبل از خرید یک تونر یا سفت کننده‌ی صورت، همیشه بررسی کنید تا مطمئن شوید که حاوی الکل ایزو پروپیل نباشد، زیرا پوست را خراش می‌هد و باعث ایجاد منافذ بیشتر و تولید چربی بیش از حد در پوست می‌گردد.

رضا علوی بازدید : 61 چهارشنبه 17 دی 1393 نظرات (0)

موز را جایگزین قرص و دارو کنید

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهند موز خواص فراوانی دارد و می تواند جایگزین داروهای شیمیایی شود.

استرس متابولیسم بدن را بالا می‌برد و همین مسئله باعث پایین آمدن سطح پتاسیم در بدن می‌شود. با مصرف موز به خاطر محتوی بالای پتاسیمی که دارد می‌توانید این تعادل را ایجاد کرده و عملکرد قلبتان را طبیعی کنید.

دانشمندان با انجام آزمایشات و مطالعاتی بر روی داوطلبان زیادی دریافتند آن دسته از بیماران دیابتی و کلسترول بالا که روزانه یک عدد موز مصرف می کنند می توانند قند خون خود را بهتر کنترل کنند و دچار چاقی و اضافه وزن نشوند.

گفتنی است، با خوردن روزانه یک عدد موز می توان تغییرات هورمونی که باعث چافی و اضافه وزن می شوند را از بین برد و همچنین مشکات پوستی را درمان کرد.

نتایج مطالعات نشان می دهند دانشمندان با تهیه عصاره هایی از موز و استفاده از این میوه در داروها در تلاشند تا اثر شیمیایی میوه ها را تا حدودی کاهش دهند.

تركیبات شیمیایی موز

در صد گرم موز مواد زیر موجود است:

انرژی 100 كالری
آب 70 گرم
پروتئین 8 گرم
چربی 2 گرم
قند 6/5 گرم
كلسیم 8 میلی گرم
فسفر 25 میلی گرم
آهن 7 میلی گرم
سدیم 1 میلی گرم
پتاسیم 370 میلی گرم
ویتامین A صدونود واحد
ویتامینB1 پنج میلی گرم
ویتامین B2 شش میلی گرم
ویتامینB3 هفت میلی گرم
ویتامین C ده میلی گرم 

در موز چند ماده شیمیایی بسیار مهم مانند سروتونین، نوروپی تفرین، دوپامین و كاته کولامین وجود دارد.

قندی كه در موز وجود دارد بسرعت قابل جذب است.

خواص داروئی موز  

موز از نظر طب قدیم ایران معتدل است و خون را غلیظ می كند . موز انرژی زیادی دارد و چون نرم هست غذای خوبی برای كودكان و اشخاص مسن محسوب می شود. 

1) به دلیل داشتن پتاسیم زیاد ضد سرطان بوده و غذای خوبی برای ماهیچه ها می باشد. 

2) موز ملین بوده و همچنین و به عنوان درمان اسهال و اسهال خونی کاربرد دارد. 

3) موز خونساز است بنابراین اشخاص لاغر و كم خون حتما باید موز بخورند. 

4) موز تقویت كننده معده و نیروی جنسی است. 

5) موز درمان زخم معده و روده می باشد. 

6) گرد موز همچنین داروی خوبی برای پائین آوردن كلسترول است. 

7) شیره گلهای موز درمان كننده اسهال خونی می باشد. 

8) جوشانده موز اثر قطع خونریزی دارد. 

9) ضماد برگ درخت موز برای درمان و سوختگی مفید است. 

10) موز نفاخ است و زیادخوردن آن خصوصاً در سرد مزاجان تولید گاز معده می كند برای رفع این عارضه باید پس از موز كمی نمك خورد. 

11) موز تاثیر خوبی در تامین رشد و تعادل سیستم اعصاب دارد. 

12) برای درمان ضعف بدن موز را با عسل بخورید.

13) موز مدر است. 

14) موز به علت دارا بودن قند زیاد برای مبتلایان به مرض قند مضر است و نباید در خوردن آن افراط كنند .

رضا علوی بازدید : 68 سه شنبه 16 دی 1393 نظرات (0)

بدن انسان یکی از مظاهر شگفت انگیز جهان هستی محسوب می شود. تنها در نظر گرفتن این حقیقت که حدود 50 تریلیون سلول به صورت هماهنگ فعالیت می کنند تا انسان قادر به انجام کارهای خود باشد می تواند توجه ما به شگفتی های بدنمان را بیش از پیش جلب کند. در ادامه برخی حقایق جالب توجه درباره بدن انسان را بیان می کنیم.

قلب، اندامی توانمند

میانگین ضربان قلب انسان حدود 100 هزار بار در طول روز است تا 2 هزار گالن خون به قسمت های مختلف بدن ارسال شود.

سیستم حمل و نقل گسترده

دو هزار گالن خونی که در بدن انسان جریان دارند از شبکه خارق العاده ای از سرخرگ ها، مویرگ ها و سیاهرگ ها عبور می کنند. مجموع رگ های بدن یک انسان بالغ می تواند تا 60 هزار مایل (96,560 کیلومتر) امتداد یابد.

کلیه ها، اندام هایی زحمتکش

هر یک از کلیه های انسان از حدود یک میلیون واحد تصفیه کننده به نام "نفرون" تشکیل شده اند. کلیه ها روزانه حدود 120 تا 150 لیتر خون را تصفیه می کنند و حدود دو لیتر ادرار تولید می کنند.

پیچیدگی روده ها

اگر روده های بزرگ و کوچک انسان در مسیر مستقیم امتداد یابند طول آنها به حدود 25 فوت (7.6 متر) خواهد رسید. خوشبختانه آنها به گونه ای جمع و پیچ خورده اند که در حفره شکم انسان جا می شوند.

ترشح بزاق

غدد بزاقی در داخل دهان و گلوی انسان با ترشح بزاق به مرطوب نگه داشتن فضای دهان، آغاز گوارش و محافظت از پوسیدگی دندان ها کمک می کنند. ما توجه ای به این نکته نداریم که روزانه صدها بار عمل بلع را انجام می دهیم و طی عمل بلع حدود 2 لیتر بزاق تولید می کنیم.

عطسه های توربوشارژردار

با هر عطسه ای که انسان انجام می دهد می تواند 40 هزار قطره را با سرعت بیش از 100 مایل در ساعت (160 کیلومتر در ساعت) وارد هوا کند.

بوی منحصر به فرد

همانند اثر انگشت هر فرد، بوی بدن وی نیز - به استثنای دوقلوهای همسان که می توانند بوی مشابه داشته باشند - منحصر به فرد است.

مساحت پوست

پوست بدن یک انسان بالغ می تواند منطقه ای 21 فوت مربعی (2 متر مربع) را پوشش دهد و میزبان 11 مایل (17.7 کیلومتر) رگ های خونی باشد.

موی بدن

اگرچه ظاهر انسان امروزی در مقایسه با گذشتگان خود نسبتا بی مو به نظر می رسد اما در حقیقت ما به اندازه بدن شامپانزه ها مو داریم.

موجوداتی پر انرژی

در شرایطی که میزان گرمای تولید شده توسط بدن انسان به وزن و سطح فعالیت وی بستگی دارد، یک فرد معمولی که روزانه 2400 کیلوکالری مصرف می کند در هر ساعت حدود 100 کیلوکالری گرما تولید می کند. این رقم معادل یک لامپ 116 وات است.

بویایی شگفت انگیز

مغز انسان می تواند حدود 100 هزار بوی مختلف را در ناحیه ای کوچکتر از اندازه یک نیم دلاری پردازش کند.

زبان قدرتمند

زبان انسان از هشت عضله مختلف تشکیل شده که بر خلاف عضله های دیگر استخوانی را پشتیبانی نمی کنند. در عوض این عضله ها ماتریس نرمی را تشکیل می دهند که به نام "هیدرواستات عضلانی" شناخته می شود. این ساختار شباهت بسیاری به خرطوم فیل یا بازوهای اختاپوس دارد.

اعدادی قابل توجه

هر فرد بالغ از 7,000,000,000,000,000,000,000,000,000 (7 اُکتیلیون) اتم تشکیل شده است. 

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    شما به این سایت چه امتیازی می دهید
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 18
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 62
  • باردید دیروز : 15
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 102
  • بازدید ماه : 214
  • بازدید سال : 373
  • بازدید کلی : 15,744
  • کدهای اختصاصی
    خطاطي نستعليق آنلاين

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    اوقات شرعی