loading...
ایران هلو
رضا علوی بازدید : 245 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

**حقه‌ 1: استفاده از برش خیار باعث کاهش حاله‌ی سیاه رنگ و پف دور چشم‌ها می‌شود

** حقیقت : خیار باعث از بین رفتن حلقه‌ی سیاه نمی‌شود ولی خیار سرد باعث کاهش پف می‌شود. این پف در اثر مایعی که در چشم در هنگامی که ما خواب هستیم ترشح می‌شود، ایجاد می‌شود. خیار دارای آنتی اکسیدان است ولی دکتر لین ( دارای بورد تخصصی پوست و مو ) می‌گوید در واقع سرد بودن خیار است که بیشتر باعث کاهش این پف می‌شود. اگر شما از ژل چشم خنک یا ماسک صورت هم استفاده کنید همین اثر را خواهند داشت. 

** حقه‌ 2 : خمیر دندان می‌تواند جوش‌ها را در یک شب درمان کند

**حقیقت : خمیر دندان می‌تواند موثر باشد ولی زیاد هم از آن استفاده نکنید لین می‌گوید: "در خمیر دندان موادی مانند الکل، مواد آنتی باکتریال و هیدروژن پراکساید وجود دارند که می‌تواند برای مقابله با جوش‌های غرور جوانی مناسب باشند. ولی نکته در این جاست که خمیر دندان برای دندان طراحی شده‌است و نه پوست! در نتیجه ممکن است باعث قرمزی و التهاب شود." پس می‌توانید در موارد بحرانی از آن استفاده کنید ولی این کار را زیاد تکرار نکنید. 

** حقه‌ 3 : قطره‌ چشم می‌تواند اثر قرمزی و التهاب جوش را از بین ببرد

** حقیقت : طبق گفته لین، قطره می‌تواند موثر باشد ولی چیزهای موثرتر از آن هم وجود دارند. چون قطره‌ چشم باعث منقبض شدن رگ‌ها می‌شود و در نتیجه‌ کاهش خون رسانی میزان قرمزی هم کاهش می‌یابد. ولی نتیجه کوتاه مدت است. 

**حقه‌ 4 : لیمو باعث لایه‌برداری پوست می‌شود و باعث می‌شود پوست روشن‌تر و جوان‌تر به نظر برسد

**حقیقت : لیمو این تاثیر را دارد چون حاوی گلیکولیک اسید است. لیمو می‌تواند منافذ پوست را باز کند و مانند یک لایه بردار ضعیف عمل کند. دکتر هیل می‌گوید: "ولی اگر شما مشکلات پوستی مانند خشکی پوست یا اگزما دارید لیمو ممکن است باعث اذیت شدن شما بشود." 

** حقه‌ 5 : شکر و نمک به همراه روغن زیتون می‌توانند مانند یک لایه بردار طبیعی پوست عمل کنند

** حقیقت : نمک و شکر هر دو موثرند ولی دانه‌های آن‌ها ممکن است باعث آزار پوست شوند. دکتر استاد می‌گوید: "نمک خاصیت آنتی باکتریال دارد و دانه‌های ریگ مانند آن می‌توانند مانند لایه بردار عمل کنند. ولی بهتر است از نمک با دانه‌های ریز استفاده کنید تا باعث اذیت شدن پوست نشود." دکتر لین بیشتر معتقد به استفاده از شکر در خمیر ساخته شده از ماست یا عسل است. 

** حقه‌ 6 : روی پوست صورتتان دئودورانت بمالید تا چربی آن را از بین ببرید و آن حالت براق آن را بگیرید. همچنین به از بین بردن زخم تیغ ریش‌تراشی هم کمک می‌کند.

** حقیقت : پیرتوسکی معتقد است دئودورانت باعث کاهش تولید چربی پوست نمی‌شود و حتی باعث التهاب در پوست می‌شود. دئودورانت ضمن کاهش میزان تعریق پوست باعث خشک شدن آن می‌شود. تاثیر آن برای کاهش اثر خراش تیغ هم مناسب نیست و استفاده از موادی مانند سالیسیک اسید، عود و گیاهان دارویی تاثیر بهتری دارد. 

** حقه‌ 7: قرص آسپیرین حل شده در آب می‌تواند باعث درمان جوش غرور جوانی شود

**حقیقت : این کار می‌تواند موثر باشد ولی نه به سرعت مصرف داروی مناسب. تقریبا تمام درمان‌های جوش دارای منابع سالیسیلیک اسید هستند که در آسپیرین هم وجود دارد. سالیسیلیک اسید باعث منافذ پوست و از بین رفتن پوست مرده می‌شود ولی ممکن است بیش از 24 ساعت طول بکشد تا نتیجه‌ آن مشخص شود. 

** حقه‌ 8 : اضافه کردن سرکه‌ سیب به شامپو باعث خوش‌حالت شدن مو می‌شود

** حقیقت : دکتر پریستوسکی می‌گوید که سرکه‌ سیب کاملا موثر است. همچنین می‌تواند از آن روی زگیل‌ها استفاده کنید. 

** حقه‌ 9 : با استفاده از ماسکی از مایونز موهای خود را براق کنید

**حقیقت : مایونز ممکن است باعث افزایش چربی مو شود ولی برای موهای ضخیم خیلی مناسب نیست. دکتر درین می‌گوید: "مایونز دارای منابع چربی زیادی است و می‌تواند خواص نرم کنندگی به ریشه‌ موها ببخشد. ولی او تاکید کرد که استفاده از شامپوهای بدون سولفات و نرم کننده‌های حاوی18-MEA مناسب‌تر است. 

** حقه‌ 10: از دارچین برای روشن‌تر کردن مو استفاده کنید

** حقیقت : ممکن است موثر باشد ولی شما باید ریسک یک‌دست نشدن رنگ موهایتان را هم بپذیرید. درین می‌گوید: "دارچین حاوی پراکساید است که برای روشن کردن مو به کار می‌رود." آب لیمو هم به دلیل داشتن اسید همین کار را می‌کند ولی درین روش‌های دیگر را پیشنهاد می‌کند. 

**حقه‌ 11 : دندان‌هایتان را با خاکستر چوب بشویید تا سفیدتر شوند

حقیقت : هیچ تحقیقی در این زمینه صورت نگرفته‌است. دکتر روف می‌گوید بهتر است از این روش استفاده نشود چون دندان‌پزشکان هنوز تاثیر آن را نمی‌دانند. او می‌گوید این روش ممکن است به دندان‌ها آسیب برساند.


رضا علوی بازدید : 64 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

شاتوت و تقویت سیستم ایمنی

به توت سیاه معروف است و ارزش غذایی آن بسیار بالاست كه بهتر است بعضی از مهم‌ترین آنها را بدانید:
- شاتوت كالری بسیار كمی دارد و فیبر آن بالاست در نتیجه این میوه مناسب افرادی است كه می‌خواهند وزن متناسبی داشته باشند.
- شاتوت تازه منبع خوبی از ویتامین C محسوب می‌شود. این ویتامین آنتی‌اكسیدانی قوی است. مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی كمك می‌كند و التهابات بدن را كاهش می‌دهد.
- تعدادی از ویتامین‌های گروه B هم در شاتوت دیده می‌شوند. این ویتامین‌ها به سوخت‌وساز بهتر بدن كمك می‌كنند.
- آنتی‌اكسیدان‌های موجود در شاتوت از بروز سرطان پیشگیری می‌كنند.

نوشابه بدترین نوشیدنی

یكی از مضر‌ترین نوشیدنی‌ها نوشابه است كه متخصصان تغذیه دشمن درجه یك آن محسوب می‌شوند. مصرف مداوم نوشابه احتمال بالا رفتن فشارخون را افزایش می‌دهد. علاوه بر این هضم غذا را با مشكل روبه‌رو كرده و برای سلامت دندان‌ها بسیار مضر است. 

به گفته متخصصان تغذیه مصرف نوشابه‌های گاز‌دار خطر ابتلا به بیماری پوكی استخوان را افزایش می‌دهد و حتی با بروز سنگ‌های كلیه در ارتباط است. همه این موارد بهانه خوبی است تا نوشابه را هرگز به برنامه رژیم غذایی‌تان راه ندهید.

خرما سرشار از انرژی

خرما خوراكی مفید با داشتن قندهای طبیعی مورد توجه متخصصان تغذیه است اما علاوه بر این در تنظیم ساخت‌وساز بدن و حتی در روزهایی كه رژیم می‌گیرید هم می‌توانید به كمك خرما جسم سالم‌تر و انرژی بیشتری داشته باشید. 
- هیدرات كربن طبیعی: 44 تا 48درصد از كل تركیبات غذایی هر عدد خرما حاوی هیدرات كربن است. در نتیجه مصرف آن به كارایی بهتر عملكرد مغز كمك می‌كند.
- فیبر مفید: هر عدد خرما حاوی 6.5 تا 11.5 درصد فیبر است و خوردن آن در عملكرد بهتر دستگاه گوارش تاثیر دارد.
- سرشار از مواد معدنی: عناصر معدنی مانند برم، كلسیم، مس، روی، كبالت و... در خرما یافت می شوند.
- رفع كم‌خونی: مقدار‌ آهن موجود در خرما نسبت به نوع آن متغیر است اما در تامین بخشی از آهن بدن نقش دارد.
- محبوب گیاهخواران: خرما منبعی از پروتئین گیاهی است و گیاهخواران می‌توانند برای تامین بخشی از پروتئین روزانه روی خرما هم حساب كنند.

تخمه آفتابگردان دوست صمیمی قلب شما

یكی از مغزدانه‌های مفید برای حفظ سلامت شما تخمه آفتابگردان است كه اگر بیش از حد شور نباشد، یكی از مغذی‌ترین مواد غذایی است كه باید آن را حتما در برنامه غذایی‌تان جای دهید.
- پیشگیری از سكته قلبی: دانه‌های آفتابگردان سرشار از ویتامین E هستند. این ویتامین از گروه آنتی‌اكسیدان‌هاست؛ در نتیجه به حفظ سلامت قلب و رگ‌ها كمك می‌كند و خطر سكته قلبی ناشی از گرفتگی رگ‌ها را كاهش می‌دهد.
- سرشار از منیزیم: نصف پیمانه تخمه آفتابگردان حدود 255 میلی‌گرم منیزیم دارد. این ماده معدنی از بروز سكته قلبی پیشگیری می‌كند و فشارخون را پایین می‌آورد. منیزیم در كاهش وزن، پیشگیری از سنگ كلیه و مقابله با بیماری‌ها و عفونت‌ها نقش دارد.
- ضدسرطان: تخمه آفتابگردان با داشتن مقدار زیادی سلنیوم شما را سالم نگه می‌دارد و با مصرف این دانه از ابتلا به برخی سرطان‌های رایج مانند سرطان كولون، خون و پروستات دور می‌مانید.

شکلات تلخ برای کاهش استرس

یكی از تنقلات مورد علاقه خیلی از ما شكلات است. شكلات‌های تلخ به‌دلیل داشتن كاكائوی بیشتر قیمت بالاتری دارند اما بد نیست كه اگر همیشه شكلات شیرین می‌خرید، این بار كمی بیشتر پول خرج كنید و شكلات تلخ بخرید. شكلات‌های تلخ فشارخون شما را پایین آورده و جریان خون در رگ‌ها را افزایش می‌دهند. این شكلات‌ها به بالابردن سطح كلسترول خوب خون هم كمك می‌كنند.
علاوه بر این تحقیقات پژوهشگران اروپایی نشان می‌دهد افرادی كه روزانه حدود 30گرم شكلات تلخ می‌خورند و این رژیم غذایی را به مدت دو هفته دنبال می‌كنند، سطح هورمون استرس(كورتیزول) بدن‌شان به‌طور قابل‌توجهی كاهش یافته و احساس آشفتگی و نگرانی ناشی از ترشح این هورمون سراغ‌شان نمی‌آید. این مقدار شكلات حدود 200 كالری دارد. از جمله مشکلات افزایش کورتیزول این است که سبب افزایش موقت فشارخون می‌شود. احتمال ایجاد بیماری‌های قلبی و چاقی هم با بالارفتن میزان هورمون استرس بیشتر می‌شود اما شكلات تلخ می‌تواند همه این احتمالات را كاهش داده و آرامش بیشتری ایجاد كند.

چای ضد استرس

برگ‌های سیاه و خشك شده چای كه هر روز چند بار سراغ‌شان می‌رویم برای بخش‌های مختلف بدن مفید هستند و اگر به اندازه مصرف شوند، در سلامت شما تاثیر زیادی دارند.
- بهداشت دهان و دندان‌ها: نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف چای سیاه پلاك‌های میكروبی دهان را كاهش داده و از رشد باكتری‌های فاسدكننده دندان‌ها پیشگیری می‌كند. البته نه به معنای اینکه از مسواك غافل شوید.
- پیشگیری از بروز سكته: مصرف چای سیاه می‌تواند خطر بروز سكته را كاهش دهد. بعد از تحقیقات پژوهشگران معلوم شد مصرف روزانه سه فنجان چای خطر بروز سكته مغزی را تا 21درصد كاهش می‌دهد.
- سرشار از آنتی‌اكسیدان: در چای سیاه تركیبی به نام پلی‌فنول وجود دارد كه آنتی‌اكسیدان خوبی است و از تخریب دی‌ان‌ای كه ممكن است به‌دلیل مواد سمی یا تنباكو به وجود بیاید، پیشگیری می‌كند.
- كاهش خطر بروز دیابت: تحقیقات انجام شده روی سالخوردگان ساكن جزایر مدیترانه نشان می‌دهد افرادی كه در طولانی‌مدت یك یا دو فنجان چای در رژیم غذایی‌شان وجود داشته باشد نسبت به بقیه 70درصد كمتر درمعرض ابتلا به دیابت قرار دارند.
- كاهش استرس: خاصیت دیگر چای سیاه این است كه بدن شما را آرام می‌كند و ثابت شده كه سطح هورمون استرس را كاهش می‌دهد.

رضا علوی بازدید : 68 سه شنبه 07 بهمن 1393 نظرات (0)

1. سیب سبز
بزرگترین چیزی که به سوخت و ساز بدن کمک خواهد کرد: (خوردن است)! به سوخت و ساز بدن به مانند آتش نگاه کنید: شما باید پس از خوردن هر وعده غذایی که باعث افزایش کالری می شود به منظور سوزاندن آن حدود ساعت 3 بعد از ظهر هر روز یک سیب سبز بخورید، به این ترتیب سوخت و ساز بدن شروع به فعالیت می کند! خوردن یک سیب در روز می تواند بدن را از جمع شدن چربی دور نگه دارد.
2. معجونی از پروتئین
پروتئین بهترین راه برای افزایش سوخت و ساز بدن است. هیچ چیز بهتر از خوردن کشک یا آب پنیر که سرشار از اسیدهای آمینه است نمی باشد، چرا که شما نیاز به سوزاندن کالری بیشتر دارید.
3. ماهی سفید
ماهی سبک و سفید، بهترین وعده غذایی برای سوخت و ساز بدن است. آیا می دانید که هنگامی که ماهی، کاملا سبک و پخته باشد شما به راحتی می توانید آن را با یک چنگال تکه کنید؟ به این ترتیب بسیار راحت قابل هضم هم می باشد.
4. مرغ
خوردن یک تکه مرغ تازه شاید به اندازه یک تکه ماهی پروتئین نداشته باشد. اما به همان اندازه گزینه خوبی است تا بتوانید به افزایش سوخت و ساز بدن خود کمک کنید.
5. سبزیجات
کلم پیچ، کاهو و اسفناج بهترین سبزیجات برای سوزاندن کالری است حتی از کلم بروکلی هم بهتر هستند.
6. قهوه تیره
قهوه متابولیسم زیادی دارد. کافئین یکی از قدیمی ترین حقه هایی است که در کتابها به از دست دادن چربی کمک کرده است. اما باید دقت کنید که از قهوه هایی باید استفاده کنید که سیاه و تیره و بدون خامه باشند چرا که سایر قهوه ها شکری دارند که از سوختن چربی جلوگیری می کنند.
7. سفیده تخم مرغ
نه تنها در سفیده تخم مرغ هیچ چربی ای وجود ندارد بلکه به علت داشتن پروتئین بالا برای سوخت و ساز بدن بسیار مناسب است.
8. گریپ فروت
گریپ فروت به سالم نگه داشتن کبد کمک زیادی خواهد کرد، و می تواند به عنوان یک میان وعده سالم مورد استفاده باشد.
9. چای سبز
چای سبز خود به تنهایی به سوخت و ساز بدن کمک نخواهد کرد اما خوردن آن در بین وعده های غذایی به چربی سوزی بدن شما کمک بسیاری می کند.
10. ادویه جات و ترشی جات تند
هر چند که فلفل تند و فلفل قرمز و ترشی جات و... قند خون را پایین می آورند و باعث افرایش گرسنگی می شوند اما در زمان کمی فشار زیادی را روی متابولیسم بدن وارد کرده و باعث سوراندن چربی زیادی می شوند.

رضا علوی بازدید : 66 سه شنبه 07 بهمن 1393 نظرات (0)

 روغن میخک
میخک، یک داروی گیاهی برای تسکین دندان درد است. در این گیاه، یک مسکن طبیعی وجود دارد که البته در صورت استفاده درست، به آرام شدن درد شما کمک می کند.
اگر بافت لثه یا زبان تان حساس باشد، ریختن روغن روی منطقه درد می تواند حال تان را بدتر کند، پس برای گرفتن نتیجه دلخواه تان از این روش کمک بگیرید:
دو قطره از روغن میخک را روی یک پنبه بریزید و آن را تا زمان فروکش کردن درد، پشت دندان تان قرار دهید. اما می توانید سراغ راه طبیعی تری هم بروید. کافی است یک دانه میخک را آنقدر بجوید که روغنش بیرون بیاید.
میخک را می توانید به مدت نیم ساعت یا تا زمانی که دردتان آرام بگیرد، در دهان خود نگه دارید.

سس زنجبیل و فلفل
زنجبیل و فلفل هر دو داروهای ضد درد هستند. شما می توانید هر کدام از این دو ادویه را به طور جداگانه مورد استفاده قرار دهید، چراکه هر دوی این مسکن ها، پیام تسکین درد را به مغز می فرستند. اما برای گرفتن نتیجه بهتر، می توانید مخلوطی از این دو ادویه را تهیه کنید. از روش زیر کمک بگیرید:
میزان مساوی از این دو ادویه را با آب مخلوط کنید و یک سس بسازید. توپ کوچکی از پنبه درست کنید و به میزان کافی به سس مورد نظر آغشته اش کنید.
بعد هم آن را درست روی دندان تان (جایی که لثه و زبان شما به آن برخورد نکند) بگذارید و تا زمان فروکش کردن درد یا حداقل تازمانی که طاقتش را دارید، پنبه را از دهان تان خارج نکنید.

محلول آب نمک
نمک یک ضدعفونی کننده قوی است؛ پس اگر درد دندان شما به خاطر عفونت ایجاد شده باشد، استفاده از نمک می تواند زودتر از هر راه دیگری شما را آرام کند. آب نمک دور دندان را ضدعفونی می کند و مایع هایی که باعث التهاب می شوند را خارج می کند.
از این روش درمانی می توانید هر زمان که به آن نیاز پیدا کردید، به روش زیر استفاده کنید:
یک قاشق چای خوری نمک را در یک فنجان آب جوش حل کنید تا داروی فوق العاده ای بسازید. این محلول التهاب را کم کرده و بقایای آلودگی را از دهان شما پاک می کند. 30 ثانیه آن را در دهان تان بچرخانید و بعد بیرون بریزید.
اگر هم حوصله درست کردن آب نمک را ندارید، یک سرم نمکی از داروخانه بخرید و تا چند روز از محلولی که در سرم وجود دارد غرغره کنید.

دم کرده نعناع
دمنوش نعناع هم عطر خوبی دارد و هم می تواند به عنوان یک بی حس کننده خوب مورد استفاده قرار بگیرد. البته تنها دمنوش نعناع نیست که درد شما را آرام می کند، بلکه چای سیاه هم خاصیت ضد التهاب دارد و با کم کردن تورم می تواند به کاهش درد هم کمک کند. برای گرفتن نتیجه بهتر از این دو نوشیدنی، به شیوه زیر عمل کنید:
یک قاشق چای خوری نعنا خشک را در یک فنجان آب جوش بریزید و برای دم کشیدنش 20 دقیقه صبر کنید. وقتی که دمنوش تان خنک شد، آن را در دهانتان بچرخانید و بعد بیرون بریزید.
اگر هم نعناع در دسترس ندارید و می خواهید از چای سیاه استفاده کنید، یک تی بگ را خیس کنید و روی ناحیه دردناک بگذارید و یا اینکه چای سیاه گسی را درست کنید و پس از خنک شدن، آن را چند بار در دهان تان غرغره کنید.

آب اکسیژنه
اگر درد دندان شما با بدمزگی دهان و حتی تب همراه بود، بهترین راه برای کم کردن مشکل، استفاده از آب اکسیژنه است. اما مثل تمام روش های طبیعی، این هم یک روش موقتی است و تنها تا روز ویزیت پزشک شما را آرام نگه می دارد و عفونت دندان تان را کمتر می کند. اگر چاره ای جز تسکین خانگی درد ندارید، از این روش کمک بگیرید:
برای کشتن باکتری ها و کم کردن ناراحتی تان، کمی آب اکسیژنه 3 درصد را قرقره کنید.
از این محلول تنها برای شستشو استفاده کنید و پس از چرخاندن آن در دهان تان، محلول را بیرون بریزید. بعد هم چند بار دهان تان را با آب خالی شست وشو دهید.

یخ
فرقی نمی کند درد دندان شما را کلافه کند یا پا درد عذاب تان دهد؛ یخ همیشه مسکن موقتی خوبی برای انواع درد ها بوده است. اگر می خواهید تا رسیدن به مطب دندانپزشکی سرپا بمانید، از این روش کمک بگیرید:
چند قالب یخ را در یک کیسه پلاستیکی بریزید، پارچه نازکی را روی کیسه بپیچید و برای بی حس شدن دندان تان، 15 دقیقه آن را روی قسمتی از صورت خود که دندان دردناک در محدوده آن قرار دارد، بگذارید.
قدیمی ها می گفتند اگر دست تان را با یخ ماساژ دهید، درد دندان تان آرام می شود. آنها ادعا می کردند وقتی یخ را بین انگشت سبابه و شست می گذارید، اعصاب انگشت شما پیغام سرما را به مغزتان می فرستند و پیغام آرام شدن درد هم به دندان شما می رسد.

صمغ مر
شیره درخت مرمکی یا همان صمغ مر می تواند دندان درد شما را آرام کند، پس اگر تا امروز نامش را نشنیده بودید، همین حالا برای تهیه کردنش به عطاری محله تان بروید. این صمغ التهاب دهان تان را کم کرده و به از بین رفتن باکتری ها کمک می کند. اگر یک عطاری کاردرست می شناسید که این صمغ در آن پیدا می شود، پس از تهیه کردن، آن را به این شیوه مصرف کنید:
یک قاشق چای خوری از پودر مر را در دو فنجان آب به مدت 30 دقیقه بجوشانید و اجازه دهید محلول تان خنک شود. بعد هم برای هر بار استفاده، یک قاشق چای خوری از این دارو را در یک فنجان آب بریزید و 5 تا 6 بار در روز غرغره این محلول را ادامه دهید تا به نتیجه مورد نظرتان برسید.

سیر
خوردن سیر تنها سیستم ایمنی بدن تان را تقویت نمی کند. این داروی طبیعی علاوه بر اینکه نمی گذارد هر نوع بیماری سراغ تان بیاید و بیهوده درد بکشید، مسکن خوبی برای درد دندان هم به حساب می آید. برای گرفتن بهترین نتیجه از سیر درمانی، به این توصیه عمل کنید:
یک حبه سیر را روی دندان تان بگذارید و آن را بجوید. درد شما چند دقیقه بعد از جویدن سیر آرام می شود. پس اگر نتیجه را فورا مشاهده نکردید، به جویدن سیر ادامه ندهید.
این گیاه نه تنها درد شما را آرام می کند، بلکه مصرف مداومش دندان تان را محکم تر هم می کند.

رضا علوی بازدید : 68 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)

برای از بین بردن جای جوش دنبال چاره‌ هستید

روش چینی‌ها را تجربه كنید
اگر برای از بین بردن جای جوش و ترمیم خراش‌های سطحی پوست‌تان به دنبال راه چاره‌ هستید و می‌خواهید بدون استفاده از شیوه‌های درمانی تهاجمی و مدرن آنها را درمان كنید با متخصص طب سوزنی مشورت كنید. متخصصان طب سوزنی بر این باورند كه استفاده از سوزن‌های طب سوزنی علاوه بر آنكه می‌تواند كلاژن‌سازی پوست را تحت تاثیر قرار دهد، می‌تواند جریان گردش خون را در بافت صورت افزایش دهد و به این ترتیب هم خونرسانی و هم غذارسانی به بافت‌های آسیب‌دیده را بیشتر كند، بنابراین در صورتی كه برنامه غذایی افراد نیز مناسب باشد یعنی موادمعدنی، آنتی‌اكسیدان‌ و ویتامین‌های مورد نیاز پوست را مصرف كنند، تحریك‌های طب سوزنی كمك می‌كند تا روند تغذیه سلول‌های پوست بهبود یابد و آسیب‌های پوستی و آثار به جای مانده از زخم یا جوش پاكسازی و درمان شود. این شیوه حتی برای پاكسازی جوش‌ها و آكنه‌ها نیز توسط درمانگران طب سوزنی توصیه می‌شود.

می‌خواهید با اخم ابروها خداحافظی كنید

كلاژن‌سازی پوست‌تان را تحریك كنید
همه ما با فرا رسیدن 40 سالگی نشانه‌هایی از چین و چروك، شلی و افتادگی پوست را در نقاط مختلف پوست به ویژه اطراف چشم و لب‌ها مشاهده می‌كنیم. بروز این چین و چروك‌ها عمدتا به دلیل كاهش قابلیت‌های بازسازی كلاژن در پوست اتفاق می‌افتد. كلاژن در حقیقت پروتئینی است كه در حفظ سلامت، نشاط و شادابی پوست بسیار موثر است. وجود این پروتئین در بافت پوست موجب می‌شود تا خاصیت ارتجاعی پوست حفظ شود. بنابراین هرگونه اختلال در روند بازسازی كلاژن پوست موجب شلی، افتادگی و بروز چین و چروك پوست می‌شود. با افزایش سن و گذشتن از مرز 40سالگی روند بازسازی كلاژن پوست در مقایسه با روزهای جوانی كندتر می‌شود، بنابراین احتمال افتادگی و چین و بروز آن در پوست افزایش می‌یابد. درمانگران طب سوزنی با زدن سوزن‌هایی به نقاط خاصی از پوست صورت می‌توانند روند كلاژن‌سازی پوست را تقویت كنند و مانع از بروز چین و چروك‌ها در صورت شوند، بنابراین اگر نگران خط اخم خود هستید كه این روزها نشاط و خنده را از شما گرفته با یك متخصص طب سوزنی مشورت كنید. در این حالت به راحتی می‌توانید بدون نیاز به تزریق با خط اخم خود خداحافظی كنید.

سلولیت‌‌ها ظاهرتان را زشت كرده

از سوزن‌های چینی كمك بگیرید
سلولیت در حقیقت همان  وضعیت پرتقالی پوست است كه در نواحی ران، باسن و پهلو ظاهر می‌شود و پیش از هر چیز زیبایی پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد. نواحی درگیر با سلولیت  به دلیل اختلال در گردش خون دچار تورم و سفتی می‌شود و البته افزایش وزن و كاهش وزن به صورت مستمر، رژیم غلط غذایی و پوشیدن لباس‌های تنگ و نامناسب از دیگر دلایل بروز سلولیت‌ها در بدن است. اما از آنجا كه كاهش جریان گردش خون یكی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین عوامل بروز سلولیت‌هاست، طب سوزنی می‌تواند بسیار كمك‌كننده باشد. درمانگر طب سوزنی با كمك سوزن‌ها علاوه بر تحریك سوخت و ساز بدن و افزایش متابولیسم بدن به منظور كاهش وزن با بهبود جریان گردش خون در موضع سلولیت می‌تواند به كاهش و درمان آن كمك كند. این شیوه یكی از بهترین شیوه‌های طبیعی و غیرتهاجمی در جهان برای درمان سلولیت است كه هیچ عوارضی را برای بیمار به همراه ندارد

خشكی پوست كلافه‌تان كرده

به سبك چینی‌ها پوست‌تان را مرطوب كنید
یكی از شایع‌ترین شكایت‌ خانم‌ها با شروع فصل پاییز افزایش خشكی و زبری پوست است. اگر شما هم در این گروه قرار می‌گیرید و خشكی پوست با شروع فصل سرما در شما قوت می‌گیرد می‌توانید با كمك تكنیك‌های درمانگران طب سوزنی برای درمان خشكی پوست و افزایش رطوبت پوست‌تان اقدام كنید. به این ترتیب با یك تیر سه نشان را می‌زنید. با این كار نه تنها به آبرسانی بهتر به سلول‌ها و بافت‌های پوستی كمك می‌كنید بلكه با افزایش جریان گردش خون در پوست صورت به بهبود غذارسانی به این سلول‌ها كمك می‌كنید. ضمن آنكه جریان جایگزینی سلول‌های جوان و شاداب را با سلول‌های پیر و فرسوده بالا می‌برید. به این ترتیب هم می‌توانید خشكی پوست‌تان را درمان كنید و هم به جوانی و شادابی آن كمك كنید.

از تیرگی پوست‌تان خسته‌اید

هورمون‌های درونی را متعادل كنید
طب سوزنی چین به شیوه‌های مختلفی می‌تواند به زیبایی و شادابی پوست‌تان كمك كند. اگر شما هم در گروه افرادی هستید كه از تیرگی و كدری پوست‌تان خسته شده‌اید شاید در حال تجربه یك به هم ریختگی هورمونی هستید. از دیدگاه درمانگران طب سوزنی ایجاد تعادل هورمونی در بدن و تنظیم انرژی‌ یین و یانگ می‌تواند یكی از ساده‌ترین روش‌ها برای از بین بردن تیرگی پوست باشد. در حقیقت عدم پاكسازی و سم‌زدایی ارگان‌های درونی بدن به ویژه كبد از سموم و فضولات بدن یكی از مهم‌ترین دلایلی است كه موجب تیرگی و كدری پوست در مردان و زنان می‌شود. متخصصان طب سوزنی با كمك سوزن‌های یكبار مصرف و بسیار نازكی كه دارند نقاط مربوط به ارگان‌های درونی بدن را تحریك می‌كنند و با انتقال انرژی‌ از طریق مردین‌ها به اندام‌هایی مثل كبد به پاكسازی بهتر سموم و درمان و پیشگیری از تیرگی پوست كمك می‌كنند

اگزما پوست‌تان را ملتهب كرده

از طب سنتی چین كمك بگیرید
در طب سنتی چین برای درمان اگزما راه‌حل‌های مختلفی وجود دارد. گیاه درمانی و طب سوزنی از جمله رایج‌ترین شیوه‌های درمانگران طب سنتی برای درمان اگزما و آلرژی‌های پوستی است. در شرایطی كه پوست بیمار با واكنش‌هایی مانند خارش، التهاب و سرخی پوست به‌دلیل ابتلا به اگزما مواجه می‌شود بیمار از چند جهت دل‌نگران می‌شود. نخست ابتلا به بیماری و دشواری‌های درمان آن او را به فكر وا می‌دارد و در درجه بعد علت ابتلا به اگزما او را آشفته می‌كند و در مرحله بعدی از بین رفتن زیبایی ظاهری بیمار را با بحران روحی مواجه می‌كند. خوشبختانه طب سوزنی قابلیتی دارد كه می‌تواند با زدن سوزن‌ها به‌طور همزمان برای درمان بیماری، كاهش علائم و بازگشت زیبایی به پوست بدن كمك كند.

نکاتی که نباید فراموش کنید

چرا طب سوزنی را به شما توصیه می‌كنیم
جوانسازی پوست به کمک طب سوزنی در کنار تمامی مزیت‌ها و حسن‌هایی که دارد تنها یک عارضه بسیار کوچک و سطحی با خود به همراه دارد و آن این است که ممکن است در برخی نقاط صورت پس از دریافت سوزن کبودی یا قرمزی خیلی سطحی دیده شود که این عارضه نیز در مدت زمانی کمتر از 3 تا 4 روز برطرف می‌شود. این عارضه در مقابل برخی از عوارض جبران‌ناشدنی شیوه‌های جوانسازی پوست در طب مدرن غیرقابل مقایسه و قابل چشم‌پوشی است.

رضا علوی بازدید : 164 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)

گروه های خونی اصلی

تفاوت گروه های خونی مختلف به وجود یا عدم وجود پروتئین های ویژه ای به نام آنتی ژن كه در فارسی "پادزا" یا "پادگن" نامیده می شوند، بر می گردد. پادگن یا آنتی ژن ماده‌ای است که می تواند بدن را برای ساخت پادتن تحریک نماید. تقریباً تمامی موادی که به شکل آنتی ژن عمل می کنند، پروتئین های خارجی هستند که از راه عفونت، تزریق و یا روش های دیگر وارد بدن می شوند. "پادتن" یا آنتی بادی ماده‌‌ای است که در پاسخ به تحریک یک آنتی ژن در بدن ساخته شده و با آن واکنش نشان می دهد.

آنتی ژن های گروه های خونی بر سطح گلبول های قرمز قرار دارند و شامل ده ها نوع می شوند. مهمترین آنتی ژن های گروه های خونی، آنتی ژن های A و B می باشند. برخی افراد آنتی ژن نوع A ، برخی نوعB ، برخی هر دو آنتی ژن A و B را دارا هستند و برخی نیز هیچ یك از این آنتی ژن ها را ندارند كه به گروه خونی O معروف می باشند. به این ترتیب افراد مختلف در گروه های خونیAB ، B ، A و O قرار می‌گیرند.

باید توجه داشت كه حیوانات و انسان علاوه بر داشتن آنتی ژن های گروه های خونی بر سطح خود، ممکن است واجد آنتی بادی بر علیه آنتی ژن های گروه خونی که خود فاقد آن ها نیز هستند، ‌باشند. مثلا افرادی که گروه خونی آنها A است، در سرم خود آنتی بادی بر ضد آنتی ژن B دارند. همچنین افرادی که گروه خونی آن ها B است، در سرم خود آنتی بادی بر ضد آنتی ژن A دارند. واجدین گروه خونی AB فاقد هر گونه آنتی بادی بوده و دارندگان گروه خونی O دارای آنتی بادی بر علیه آنتی ژن های A و B هستند.

بروز آنتی ژن های گروه های خونی تحت کنترل ژن های خاصی است و به ارث رسیدن آن ها از قوانین ژنتیك تبعیت می‌کند. بنابر این گروه خونی شما به آنچه كه از والدین خود به ارث برده اید، بستگی دارد. درصد توزیع گروه های خونی در جمعیت های مختلف، متفاوت است. در ایران 38% افراد دارای گروه خونی O و 33% افراد دارای گروه خونی A و 22% افراد دارای گروه خونی B و تنها 7% افراد دارای گروه خونی AB می باشد. همه گروه های خونی با هم سازگار نیستند. دانسـتن گروه خونی هنگام دریـافـت و یـا پـیـوند عضـو از اهـمیت بالایی برخوردار می باشد. دریافت خون نـامتـجـانس و ناسازگار می تواند به واکنش شدید ایمنی و تخریب گسترده گلبول های قرمز، افت فشار خون، نارسایی کلیوی، شوک، لخته شدن خون، حـمـله قلبی، تشكیل لخته خون در ریه، سکته مغزی و حتی مرگ گیرنده خون بیانجامد.

سیستم RH (مثبت و منفی)

در سال 1940 ، "لندشتاینر" كه كاشف گروه های اصلی خون بود، به همراه دستیار خود، "وینر" نشان دادند علاوه بر گروه خونی A و B و O، سیستم دیگری به نام Rh (ار- هاش) نیز وجود دارد. هر فردی كه عامل Rh را روی گلبول های قرمز خود داشته باشد Rh مثبت و اگر نداشته باشد Rh منفی است. حدود 85 تا 90% ایرانیان Rh مثبت و مابقی Rh منفی هستند.

آنتی بادی های غیر منتظره

ممکنست آنتی بادی‌های کمیاب دیگری هم علاوه بر آنتی بادی های ضد گروه های خونی A و B و O و Rh، در سرم افراد مختلف وجود داشته باشد. این آنتی بادی ها بر ضد آنتی ژن های نایابی که ممکن است روی سطح گویچه های سرخ پراکنده باشند، ساخته شده اند. مانند گروه های كل، دافی و ... . با آن که اغلب، ما انتظار نداریم در سرم افراد، چنین آنتی بادی هایی را مشاهده کنیم، با این حال وجود آن ها به نوبه خود واجد اهمیت هستند. به همین دلیل زمانی که دستور تزریق خون داده می شود و خون بیمار تعیین گروه می شود، سرم او نیز از لحاظ وجود آنتی باد های غیر منتظره بر ضد آنتی ژن های گویچه های سرخ دهنده، آزمایش می شود. گویچه های سرخ دهنده به سرم بیمار گیرنده خون نزدیک می شوند، در صورت ایجاد واکنش (به هم چسبیدگی و یا انهدام سلول ها) از تزریق آن خودداری می گردد. به این آزمایش، سازگاری گروه های خونی یا "کراس مچ " می گویند.

 سازگاری گروه های خونی

گروه خونی O، به تمام گروه های خونی می تواند خون اهدا کند، اما فقط می تواند از گروه خونی O خون دریافت کند.
گروه خونی A، می تواند به گروه های AB و A خون اهدا کند و از گروه های خونی A و O خون دریافت کند.
گروه خونی B، می تواند به گروه های AB و B خون اهدا کند و از گروه های خونی B و O خون دریافت کند.
گروه خونی AB، تنها می تواند به گروه خونی AB خون اهدا کند، ولی از تمام گروه های خونی می تواند خون دریافت کند.


گویچه های سرخ گروه خونی O هیچ آنتی ژنی ندارند و دهنده عمومی محسوب می شوند. بنابراین در مواقع اضطراری می توان خون گروه O را به هر گروه خونی دیگری تزریق نمود. در یک حادثه منجر به خونریزی شدید، زمان بسیار مهم است و گاه نباید منتظر پیدا کردن خون هم گروه ماند و گاهی چه بسا جایز نیست حتی برای تعیین گروه خونی خود مصدوم نیز وقت را تلف کرد. در این گونه موارد، در دسترس بودن خون گروه O می تواند تنها راه نجات باشد. از طرفی دیگر فردی با گروه خونی AB می تواند در مواقع اضطراری با خیالی آسوده از همه گروه های خونی دیگر، خون دریافت کند (گیرنده عمومی)، زیرا پلاسمای گروه خونیAB بر ضد هیچ یک از گروه های خونی دیگر آنتی بادی ندارد. با همه این ها، در شرایط عادی، تمامی خون هایی را که برای تزریق بکار می بریم باید با خون گیرنده آن، هم گروه باشد و علاوه بر آن آزمایش سازگاری (کراس مچ) نیز برای آنها انجام شده باشد.

اهمیت گروه های خونی

اهمیت گروه های خونی زمانی مشخص می شود که فرد نیاز به تزریق خون پیدا کند و مجبور شویم به او خون تزریق کنیم. دراین صورت اگر گویچه های سرخ دهنده، آنتی ژنی داشته باشد که در پلاسمای گیرنده، آنتی بادی ضد آن وجود داشته باشد، این گویچه ها پس از تزریق، به سرعت به هم چسبیده و نابود می شوند و علاوه بر عدم کارآیی، باعث ایجاد عوارض شدید و یا حتی مرگ گیرنده خواهند شد.
پس از ورود خون ناسازگار به رگ فرد گیرنده، آنتی بادی های موجود در خون وی به آنتی ژن های موجود در سطح گلبول های قرمز بیگانه (فرد دهنده) متصل می شوند. در این حال روند تخریب گلبول های قرمز شروع شده و گلبول های قرمز پاره می شوند. علائم اولیه تزریق خون ناسازگار شامل لرزش بدن، فلج، تشنج، انعقاد داخل عروقی، تب و پیدایش هموگلوبین در ادرار است. اقدامات فوری برای درمان واکنش های انتقال خون، شامل متوقف کردن انتقال خون و زیاد کردن حجم ادرار با كمك داروهای خاص می‌باشد، چرا که تجمع هموگلوبین در کلیه ممکن است موجب اختلال عملكردی كلیه و از بین رفتن این عضو مهم بدن گردد. اگر اقدامات درمانی فوری صورت نگیرد، ممكن است باعث مرگ هم گردد.

 آزمایش سازگاری چیست؟ و چرا تزریق خون غیرهمساز، خطرناک و مرگ‌افرین است؟

دکتر نگین بابادی‌پور کارشناس دفتر برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان سازمان انتقال خون ایران در گفت‌وگو با ایسنا گفت: همه افراد باید گروه خونی و ارهاش (مثبت یا منفی)‌ خون خود را بدانند، زیرا هر انسانی ممکن است روزی نیاز ضروری به دریافت خون داشته باشد. البته برای جلوگیری از واکنش خطرناک بین آنتی ژن‌های یک فرد با آنتی بادی‌های فرد دیگر، قبل از اینکه یک بیمار خون دریافت کند در بانک خون بیمارستان‌ها چند آزمایش انجام می‌شود که به آنها "آزمایش سازگاری" می‌گویند و پس از تکمیل آزمایشات، خون سازگار به بیمار تزریق می‌شود.

گروه خونی O، دهنده عمومی :
بابادی‌پور با اشاره به اینکه بر روی گلبول‌های قرمز افرادی که گروه خونی O دارند، هیچ آنتی ژنی وجود ندارد، گفت: بنابراین در مواقع ضروری می‌توانیم گروه خونی O را به هر گروه خونی دیگری تزریق کنیم و این گروه خونی "دهنده عمومی" است. مثلا در یک حادثه منجر به خونریزی شدید، زمان بسیار مهم است و گاهی نمی‌توانیم منتظر پیدا کردن خون هم گروه بمانیم در این گونه موارد در دسترس بودن خون گروه O می‌تواند تنها راه نجات باشد.

گروه خونی AB، گیرنده عمومی :
وی افزود: اما افرادی که دارای گروه خونی AB هستند هم آنتی ژن A دارند و هم آنتی ژن B و پلاسمای خون آنها بر ضد هیچ کدام از گروه‌های خونی آنتی بادی(پادتن) ندارد. بنابراین در مواقع ضروری با خیالی آسوده می‌توانند از همه گروه‌های خونی دیگر خون دریافت کنند که به آنها "گیرنده عمومی" می‌گویند.
سازگاری دستگاه گوارش گروه های خونی به مواد غذایی

انسان‌ها از بسیاری جهات با هم تفاوت دارند. این تفاوت در گروه‌های خونی آنها نیز وجود دارد. فردی كه گروه خونی A مثبت دارد، نمی‌تواند از فردی با گروه خونی B منفی خون بگیرد زیرا در این صورت بدنش به شدت واكنش نشان می‌دهد. در مورد موادغذایی نیز همین مساله صادق است، یعنی برخی موادغذایی كه بدن بعضی افراد به خوبی می‌پذیرد با دستگاه گوارش برخی دیگر از افراد سازگار نیست. البته در اینكه دستگاه گوارش می‌تواند خود را سازگار كند، شكی نیست اما اگر بدانید چه موادغذایی‌ای با بدن شما سازگارتر هستند، نیازی نیست بی‌دلیل دستگاه گوارشتان را خسته كنید.

گروه خونی O
این گروه خونی قدیمی‌ترین و رایج‌ترین گروه خونی است كه از 50 هزار سال پیش تاكنون در رگ‌های انسان‌ها جریان داشته است. بررسی‌ها نشان داده‌اند گروه خونی انسان‌های اولیهO بوده و با توجه به اینكه آنها بیشتر گوشتخوار بوده‌اند، پس بدنشان با این ماده غذایی سازگار شده است. معده افرادی كه گروه خونی O دارند اسید و تمام آنزیم‌های لازم برای هضم پروتئین‌های حیوانی را به اندازه كافی تولید می‌كند. از سوی دیگر، گروه خونی O دهنده جهانی است اما فقط از گروه O می‌تواند خون دریافت كند. از دیگر مزیت‌های این گروه خونی، سیستم ایمنی قوی و متابولیسم خوب است.

جالب است بدانید سیستم ایمنی خوب و قوی‌ این گروه، باعث می‌شود بیشتر به بیماری‌های خودایمنی مبتلا شوند و میزان ابتلا به آلرژی نیز به همین علت در آنها بالاتر است. دستگاه گوارش دارندگان گروه خونی O به راحتی با غذاهای جدید سازگار نمی‌شود و جز پروتئین با سایر گروه‌های غذایی مشكل دارد. اگرچه این عدم تحمل را نمی‌توان مسئول بروز مشكلات موثری در این افراد دانست، ولی ظاهرا در مقابل زخم‌های معده و اثنی‌عشر حساسیت بیشتری دارند.

از آنجا كه دستگاه گوارش افراد دارای این گروه خونی با مصرف پروتئین مشكلی ندارد، میزان چربی دریافتی‌شان بالاست و به همین علت خطر ابتلا به گرفتگی شرایین و ناراحتی‌های قلبی ��عروقی در آنها افزایش می‌یابد. به كسانی كه گروه خونی‌شان O است، توصیه می‌شود میزان مصرف پروتئین‌های حیوانی را كاهش دهند و سعی كنند سبزی را وارد برنامه غذایی‌شان كنند، در ضمن مراقب مصرف غلات، كلم و سبزی‌های خشك باشند زیرا بدن آنها در هضم گلوتن كمی دچار مشكل است. بطورکلی این گروه خونی با گوشت قرمز سازگاری بیشتری دارند. غذاهای دریایی هم برای آنها خوب است. در عین حال باید انواع لوبیا، سویا، قارچ و زیتون را با احتیاط مصرف کنند.

گروه خونی A
این گروه خونی از حدود 20 هزار سال پیش یعنی از زمانی كه كشاورزی رونق گرفت، پدیدار شد. كشاورزان زندگی خود را از طریق شكار، دامپروری و زراعت می‌گذراندند و گروهی زندگی می‌كردند و فعالیت فیزیكی آنها به نسبت كمتر از پیشینیان خود بود. زندگی جدید، این مردم را با غذاهای گیاهی سازگار كرد و از آنجا كه زندگی‌ها گروهی‌تر و بیماری‌ها همه‌گیر شدند، سیستم ایمنی آنها نیز قوی‌تر شد.

برعكس سیستم ایمنی، دستگاه گوارش دارندگان گروه خونی A به دلیل مصرف بیشتر گیاهان ضعیف‌تر است و در هضم پروتئین‌های حیوانی دچار مشكل می‌شود. به نظر می‌رسد این افراد در ابتلا به سرطان معده و روده بزرگ از سایر گروه‌های خونی مستعدتر باشند. بیشتر افرادی كه گروه خونی A دارند، گیاهخوارند زیرا در هضم گوشت و شیر مشكل دارند. توصیه ما به این افراد مصرف كمتر گوشت و شیر و در عوض مصرف بیشتر سبزی‌ و غلات است. بطورکلی سبزیجاتی غیر از بادمجان و میوه‌هایی غیر از موز و طالبی برای‌شان خوب است اما بهتر است در مصرف گوشت قرمز، پنیر و نان گندم احتیاط کنند.

گروه خونی B
تقریبا 10 هزار سال است كه این گروه خونی به وجود آمده و دلیل آن هم به مهاجرت انسان‌ها در پی تغییرات آب‌وهوایی برمی‌گردد. آمار نشان می‌دهد این گروه خونی بیشتر در اروپای شرقی و میان جوامع یهودی شایع است. میزان سازگاری افراد دارای این گروه خونی با هر نوع آب‌وهوا بسیار بالاست و به‌طور كلی از سیستم ایمنی، عصبی و فیزیكی خوبی برخوردارند.

دارندگان این گروه خونی نیز همانند گروه خونی O، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های خودایمنی‌اند و در برابر بیماری‌های ویروسی بسیار ضعیف هستند. علاوه بر این، افراد دارنده گروه خونی B، با احتمال بیشتری به عفونت‌های باكتریایی نظیر استرپتوكوك پنومونیه و اشرشیاكولی مبتلا می‌شوند. دستگاه گوارش آنها تقریبا با هر ماده غذایی سازگار است و به‌راحتی می‌توانند لبنیات بخورند. بطورکلی غذاهای دریایی برای آنها مناسب‌ترین غذاست. بادنجان و لبنیات هم برای‌شان خوب است اما بهتر است گوشت مرغ و ماکیان، آجیل و گندم را با احتیاط بیشتری مصرف کنند.

گروه خونی AB
تعداد دارندگان این گروه خونی چندان زیاد نیست. تقریبا هزار سال است كه این گروه خونی به وجود آمده و می‌توان گفت تركیبی از 3 گروه خونی است. گروه خونی AB می‌تواند از هر 3 گروه دریافت داشته باشد اما فقط می‌تواند به گروه خونی خود خون اهدا ‌کند. بدن دارندگان گروه خونی AB با جهان مدرن بسیار سازگار است. دستگاه گوارش آنها به نسبت ضعیف‌تر از دارندگان گروه خونی O است و به‌راحتی نمی‌توانند پروتئین‌های حیوانی را هضم كنند زیرا مقدار اسید معده آنها كاهش یافته و به قدر نیاز آنزیم ترشح نمی‌كنند. با این حال، میزان مصرف گوشت قرمز و موادغذایی مدرن مانند انواع فست‌فود در آنها بالاست. سیستم ایمنی آنها نیز تا حدی ضعیف عمل می‌كند و به همین علت در برابر باكتری‌ها و آلرژن‌ها به‌راحتی از پا درمی‌آیند. بطورکلی گوشت مرغ و ماکیان با این گروه خونی سازگار است. آنها به ماست و پنیر، ماهی و سبزیجات هم واکنش خوبی نشان می‌دهند. در مقابل با غذاهای دریایی، فلفل‌ها و موز سخت هماهنگ می‌شوند.

البته ویژگی‌های جسمی‌ای كه برای دارندگان گروه‌های خونی مختلف ذكر شد، عمومیت ندارد. درست است كه گفته می‌شود دارندگان گروه خونی B می‌توانند شیر را به خوبی هضم كنند اما این دلیل نمی‌شود اگر فردی با گروه خونی B به شیر آلرژی دارد، خود را مجبور به مصرف آن كند. در ضمن، اگر گروه خونی شما O است و به‌راحتی می‌توانید پروتئین حیوانی مصرف كنید، قرار نیست در مصرف گوشت قرمز زیاده‌روی كنید. فراموش نكنید كه تعادل همیشه حرف اول را می‌زند.

"" خصوصیات اخلاقی گروه های خونی
بنابر مطالعات پژوهشگران که روی گروه‌های خونی تحقیق کرده اند در پژوهشهای جدید خود دریافته اند که شخصیت و خصوصیات اخلاقی افراد ارتباط قطعی با گروه خونی‌شان دارد.

گروه خونی O
افراد دارای این گروه خونی عموما مهربان و بخشنده هستند و شخصیتی بسیار اجتماعی، سیاستمدار و خوش‌فکر دارند. آنها مثبت‌اندیش هستند و افسوس گذشته را نمی‌خورند.

گروه خونی A
افراد این گروه خوش‌بین و نیرومند هستند و استعداد آنها در ریاضی و اقتصاد و کامپیوتر بی‌نظیر است. آنها هرگز در شرایط بحرانی دچار عصبانیت و رفتارهای خشن نمی‌شوند و همیشه سعی دارند با آرامش اهداف خود را دنبال کنند.

گروه خونی B
کسانی که گروه خونی B دارند، غیرقابل پیش‌بینی هستند و ممکن است در لحظه رفتارهای عجیب و هیجانی از آنها سر بزند. پشتکار و اراده قوی آنها در انجام کارها ستودنی است.

گروه خونی AB
این افراد معمولا رفتاری محافظه‌کارانه و در عین حال صادقانه دارند. این افراد به شدت منطقی هستند.
رضا علوی بازدید : 66 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)

امروزه در سراسر جهان دوستداران و علاقه‌مندان به شیوه‌های درمانی طبیعی یک داروخانه کوچک گیاهی در آشپزخانه خود تدارک دیده‌اند و بسیاری از گیاهان دارویی شفابخش را به جای انواع مسکن‌ها و داروهای شیمیایی در این داروخانه کوچک نگهداری می‌کنند. این داروخانه می‌تواند انواع گیاهان دارویی چون هل، نعناع، سنبل‌الطیب، گل گاوزبان، بابونه، زنجبیل، هل، انواع چای‌های گیاهی، اسانس نعناع یا پونه را در خود جای دهد، گیاهان دارویی كه می‌توانند بهترین جایگزین برای انواع مسكن‌ها و قرص‌های شیمیایی باشند.

اگر می‌خواهید شما هم به جمع افرادی كه در آشپزخانه‌شان جعبه گیاهان دارویی دارند بپیوندید تنها کافی است 50 تا 100 گرم از هر یک از گیاهانی که به شما معرفی می‌کنیم، برای جعبه گیاهان دارویی خود تهیه کنید. دكتر سعید صانعی، درمانگر و مشاور گیاه‌درمانی برخی از ساده‌ترین و كاربردی‌ترین نسخه‌های گیاهی و خانگی را به شما معرفی می‌كند.


می‌خواهید فشار‌خون‌تان را كنترل كنید
روزی یك بار این دمنوش را بنوشید


افرادی که در اصطلاح سرد مزاج هستند به این معنا که بدن‌شان معمولا سرد است و گهگاه دچار افت فشار خون می‌شوند بهتر است از نسخه دمکرده نعناع و عسل استفاده کنند. برای تهیه این دمکرده کافی است یک قاشق غذاخوری نعناع را به مدت 10 دقیقه در آب جوش بریزند و پس از این مدت آن را صاف کرده و با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و میل کنند. این نسخه را می‌توانید هنگامی که این افراد دچار ضعف و افت فشار می‌شوند به آنها بدهید.

_  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _   _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _   _  _  _  _

نمی‌توانید عادت چای خوردن را ترك كنید
این دانه را چاشنی‌اش كنید


درمانگران طب سنتی بر این باورند که نوشیدن چای به مقدار زیاد موجب ضعیف‌شدن قلب، روده‌ها و بروز اختلال در هضم و جذب مواد غذایی در بدن می‌شود و اگر این روند استمرار داشته باشد موجب بروز اختلال‌هایی در بدن شده و سرانجام منجر به ابتلا به برخی بیماری‌ها می‌شود بنابراین این درمانگران توصیه می‌کنند افرادی که عادت دارند روزانه بیشتر از 3 فنجان چای مصرف کنند بهتر است چای خود را با دانه‌های گیاهی هل دم کرده و بنوشند تا به این ترتیب هل از میزان عوارض احتمالی چای در بدن آنها بکاهد.

رضا علوی بازدید : 69 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)

 قرمز                          

بسیار دلواپس و ناامید هستید. شاید هم از خستگی و ضعف جسمی رنج می‌برید. امکان دارد که در روابط جنسی و حتی در موقعیت اجتماعی شکست خورده باشید. اما مشکل واقعی‌تان این است که همیشه دنبال هدف‌های بزرگ و غیرعملی می‌روید و وقتی هم که شکست می‌خورید در لاک خود فرو می‌روید. چه عیبی دارد که دنبال یک زندگی معمولی باشید؟ باید این دو موضوع را همیشه به خاطر داشته باشید. اگر معیار موفقیت ثروت بود، پس ثروتمندان می‌بایست خوشبخت‌ترین آدمها باشند که معمولاً این طور نیست‌.                    

نارنجی‌                                       

به خاطر عمر و سالهایی که به بطالت تلف کرده‌اید بر خود خشم دارید ولی یادتان نرود که فقط شمانیستید که مسؤولیت همه بدبختی‌های دنیا را بر دوش دارید اگر بتوانید مشکلات خصوصی خود و خانواده‌اتان را حل کنید مطمئن باشید که خیلی زرنگید.                          

 آبی‌                      

 از زندگی و یکنواختی آن خسته شده‌اید. احتیاج به تنوع و هیجان دارید و به همین زودی هاست که قید و بندهای زندگی را از هم خواهید گسست‌. در دوره‌ای هستید که احساس می‌کنید دلتان می‌خواهد همه چیز را تغییر بدهید و دستی بر سر و صورت خود بکشید و شاید هم فرم موها را عوض کنید و لباستان را تغییر بدهید.                

زرد                 

 بسیار حساس و بدبین هستید و از هر چیز بدیع و مدرن بدتان می‌آید و برایتان قابل هضم نیست که یک حکومت میلیون‌ها دلار خرج رفتن به کره ماه را بکند در حالی که کره زمین پر از انسانهای مستحق کمک می‌باشد. مردم همیشه شما را اخمو و عصبانی می‌یابند.               

قهوه‌ای‌               

 ترستان از این است که نتوانید مأموریت تان را به اتمام برسانید. چه مأموریتی‌؟ آیا فکر می‌کنید اگر همه دانش‌های دنیا را هم در ذهن و مغز کوچک تان جای بدهید آخرش به کجا خواهید رسید؟ تا دیر نشده کمی هم به تفریح برسید. به عشق فکر کنید که حتی عذابش نیز شیرین است‌.                

 سبز                  

 اگر از این رنگ متنفرید حتماً یک ایرادی دارید. اگر در هدف هایتان شکست خورده‌اید چرا دیگران را شماتت می‌کنید؟ خودتان را تنهاترین موجود روی زمین حس می‌کنید و با این شخصیتی که دارید دیگران حق دارند تنهایتان بگذارند. سعی کنید به جای خودخوری به کتابخانه بروید و در اجتماعات شرکت کنید و خودتان را از برج عاجی که ساخته‌اید بیرون بیندازید تا ببینید که دنیا با تمام بدی‌هایش چقدر با ارزش است‌.                         

 خاکستری‌                   

 زندگی بر علیه شما بوده است از همه چیز محروم بوده‌اید و این خشمگین‌تان می‌کند. حسود نیستید ولی از سرنوشت بدتان شکایت دارید آیا فقط شما هستید که به همه آرزوهایتان نرسیده‌اید؟ یادتان نرود که ممکن است شما یکی از خوشبخت‌ترین مردم روی زمین نباشید ولی بدبخت‌ترین هم نیستید.                       

 سیاه‌             

 فکر می‌کنید در دنیا، بدی وجود ندارد. فکر می‌کنید بدبختی فقط افسانه است و به کره زمین ربطی ندارد. خودتان را کامل می‌دانید و سعی می‌کنید که اشتباه نکنید ولی اگر مرتکب اشتباه شدید هرگز اعتراف نخواهید کرد.                     

سفید               

اگر شما از سفید متنفرید، یا اگر هاله مغناطیسی دور بدن‌تان فاقد این رنگ است با عرض معذرت باید بگوییم در اسرع وقت با روان‌پزشک یک تماس داشته باشید.


رضا علوی بازدید : 69 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)

گردو: گردو یکی از آحیل هایی است که به شما کمک می کند تا خیلی سریع و طبیعی چاق شوید. میزان امگا3 در این ماده بسیار زیاد است و از بیماری های مختلف در بدن شما جلوگیری می کند.

شیر پرچرب: شیر به تنهایی می تواند بسیاری از بیماری های بدن را از بین ببرد ولی بسیاری از پزشکان نوع کم چرب آن را توصیه می کنند شیرپرچرب تمام خواص شیر را دارد و گزینه مناسبی برای افرادی است که می خواهند چاق شوند.

نارگیل: نارگیل یکی از بهترین میوه هایی است که می توانید از آن استفاده کنید. آب نارگیل دارای مواد مغذی بیشماری است و کالری بالایی دارد که می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند.

موز: موز میوه ای که می تواند به عنوان یک کربوهیدارات سالم از آن نام برد و یکی دیگر از مواد خوب برای چاق شدن است. موز همچنین می تواند انرژی روزانه شما را نیز تامین کند.

دانه های مغذی: از جمله دانه های مغذی می توانیم به تخم کتان، دانه هندوانه، شاه دانه و کنجد اشاره کنیم که هر کدام آن ها دارای اسیدهای چرب مفید برای بدن هستند و به شما در چاق شدن کمک به سزایی می کنند.

بادام: بادام یکی از تنقلات سالم که می توانید روزانه از آن استفاده کنید. سرشار از ویتامین های مختلف و همچنین مبارز بیماری های عصبی است. بادام نیز می تواند به افراد لاغر کمک بسزایی بکند.

روغن زیتون: هیچ پزشکی را پیدا نخواهید کرد که روغن زیتون را توصیه نکند. این روغن نه تنها به شما در چاق شدن کمک می کند بلکه از بیماری های قلب و عروقی نیز پیشگیری می کند.

سیب زمینی: منبعی عظیم از کربوهیدارات ها و همچنین مملو از مواد مغذی که البته همیشه به عنوان یک ماده چاق کننده از آن نام برده می شود.

لوبیا: لوبیا مملو از پروتئین است و با کالری زیادی که دارد می تواند انرژی شما را برای کارهای سخت تامین کند و همچنین به شما در چاق شدن نیز کمک بسزایی می کند.

موجودات دریایی: ماهی های آزاد و تن و همچنین میگو از جمله مواد دیگری هستند که دارای مواد مغذی مختلف مانند امگا3 هستند. این مواد همچنین به شما در داشتن بدنی سالم و خصوصا افراد لاغری که به چاقی گرایش دارند نیز کمک می کنند.

رضا علوی بازدید : 68 شنبه 20 دی 1393 نظرات (0)

۱و۲: دستگاه گوارش- برای رفع این مشکل باید غذاهای فرآوری شده کمتری مصرف کنید و همچنین از خوردن غذاهای آماده (فست فود ها) بپرهیزید. میزان چربی را در رژیم غذایی خود کاهش دهید. آب بیشتر بنوشید و غذاهای خنک کننده همچون خیار را بیشتر بخورید. 

۳: کبد- جوش یا لک در این ناحیه از صورت نشان دهنده مصرف الکل، مواد غذایی چرب یا لبنیات است. این منطقه همچنین حساسیت غذایی را نشان می دهد لذا بهتر است به مواد تشکیل دهنده آنچه که می خورید نگاهی بیاندازید. برای رفع این مشکلات بهتر است روزی ۳۰ دقیقه ورزش سبک انجام دهید و خواب کافی داشته باشید تا کبد شما استراحت کند. 

۴و۵: کلیه ها- هر لکه یا جوشس در اطراف چشم و حتی سیاهی دور چشم نشان دهنده کم آبی بدن است، پس بیشتر آب بنوشید! 

۶: قلب- اگر در این منطقه جوش یا لک دارید فشار خون خود را چک کنید، همچنین ویتامین B بدنتان کم است. مصرف غذاهای تند، گوشت و چربی را از رژیم غذاییتان حذف کنید. از آنجایی که این منطقه مستعد باز شدن منافذ پوست است، مطمئن شوید تاریخ انقضاء لوازم آرایشتان نگذشته باشد. 

۷و۸: کلیه- باز هم، بنوشید، مصرف نوشیدنی های گازدار، قهوه و الکل را قطع کنید چرا که باعث از دست دادن آب بدنتان می شود. 

۹و۱۰: سیستم تنفسی- آیا سیگار می کشید، آلرژی دارید؟ در مناطق آلوده رفت و آمد می کنید؟ اگر هیچکدام از این ها نیست، خوراکی های با طبع گرم را نخورید، کمتر قند مصرف کنید و مدتی در هوای تازه و سالم قدم بزنید. همچنین جوش و لک در این ناحیه نشان دهنده این است که بدن شما قلیایی است، لذا از خوردن مواد غذایی اسیدی همچون گوشت، لبنیات، الکل، کافئین و شکر اجتناب کنید. به جای آن سبزیجات و آب را بیش از پیش در برنامه روزانه تان قرار دهید. یکی دیگر از مسائلی که باعث جوش و لک در این منطقه می شود، استفاده از تلفن همراه آلوده یا بالش آلوده است.

۱۱و ۱۲: هورمون- جوش و لک در این منطقه نشان دهنده استرس و تغییرات هورمونی است. گاهی هر دو این تغییرات اجتناب ناپذیرند، لذا با خواب کافی، نوشیدن آب به اندازه زیاد، خوردن سبزیجات برگدار و پاکیزه نگاه داشتن پوست این اثر را به حداقل برسانید. 

۱۳: معده- بیشتر فیبر مصر کنید و با نوشیدن چای گیاهی سم را از بدنتان بزدائید. 

۱۴: بیماری- جوش و لکه در این ناحیه نشان دهنده این است که بدنتان برای مبارزه با ویروس ها و باکتری ها تقلا می کند. با مراجعه به دکتر برای مطمئن شدن از مشکل و اینکه آیا بدنتان دچار عفونت شده یا نه به این مشکل پایان دهید، همچنین با خواب کافی، تنفس عمیق، نوشیدن آب فراوان زود تر بهبود خواهید یافت. 

بنابر این اگه دفعه بعد جوش یا لکی در صورت خود مشاهده کردید به این نقشه مراجعه کنید و در اسرع وقت بیماری خود را برطرف کنید. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که گاهی برخی از جوش ها تنها به دلیل مواد غذایی با طبع گرم به وجود می آیند، برای مثال همیشه هم جوش زدن در ناحیه میان دو ابرو نشان دهنده بیماری کبدی نیست.

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    شما به این سایت چه امتیازی می دهید
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 18
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 15
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 77
  • بازدید ماه : 189
  • بازدید سال : 348
  • بازدید کلی : 15,719
  • کدهای اختصاصی
    خطاطي نستعليق آنلاين

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    اوقات شرعی